Detail předmětu

Podnikový management

FIT-POMAk. rok: 2015/2016

Prohloubit a rozšířit znalosti z managementu, seznámit se soudobými postupy a způsoby managamentu. Předmět je zaměřen zejména na následující oblasti: Historické kořeny a přehled vývoje managementu, prohloubení poznatků o dovednostech manažera v práci s lidmi jako je vedení, time management a týmová práce, měření v managementu jako základ řízení, manažerské modely, procesní a projektový přístup k řízení a některé zahraniční zkušenosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti poznají moderní chápání a aplikování managementu včetně vývojových souvislostí a možnosti vedení pracovníků, organizování času, procesního řízení a aplikace některých manažerských modelů.

Prerekvizity

Znalosti předmětu Podnikový management I.

Způsob a kritéria hodnocení

Výuka není kontrolována.

Osnovy výuky

Osnova přednášek:
  1. Management a jeho význam
  2. Interpretace pojmu - osvědčené přístupy
  3. Plánování, od vize k metrikám
  4. Organizování
  5. Motivování
  6. Kontrolování - řízení
  7. Osobnost manažera
  8. Systematický přístup k managementu
  9. Týmová práce, time management
  10. Podnikání v turbulentní době - inovace
  11. Procesní přístup
  12. Rozhodování
  13. Řízení změny

Učební cíle

Studenti si osvojí teoretické základy a metodické postupy základů managementu, základní pojmy, obsah, strukturalizaci a praktické uplatňování. Cílem předmětu je taktéž doporučit potřebné přístupy k řešení úloh managementu především na úrovni organizací podnikového typu. Předmět je obsahovým rozvinutím předmětu Podnikový management z bakalářského studia.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků semestrální práce, výsledků řešení případových studií, výsledků zpracování prezentačních témat. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.

Doporučená literatura

  • Donnelly, J.H., Gibson, J.L., Ivancevich, J.M.: Management. Praha, Grada Publishing, 1997. 821 s., ISBN 80-7169-422-3
  • Gerber, M. E.: Podnikatelský mýtus: Proč většina malých firem do roka zkrachuje a co proti tomu dělat. Praha, Management Press, 2004. 223 s., ISBN 80-7261-092-9
  • ROBINS, S.P., COULTER: Management. Praha, Grada Publishing, a.s. 2004, 600 s., ISBN 80-247-0495-1
  • CRAINER, S.: Moderní management - základní myšlenkové směry, Management Press 2000. 250 s., ISBN 80-7261-019-8

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-MGR-2 magisterský navazující

    obor MMI , libovolný ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Management a jeho význam
  2. Interpretace pojmu - osvědčené přístupy
  3. Plánování, od vize k metrikám
  4. Organizování
  5. Motivování
  6. Kontrolování - řízení
  7. Osobnost manažera
  8. Systematický přístup k managementu
  9. Týmová práce, time management
  10. Podnikání v turbulentní době - inovace
  11. Procesní přístup
  12. Rozhodování
  13. Řízení změny

Cvičení odborného základu

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor