Přístupnostní navigace
Přejít k obsahu
|
Přejít k hlavnímu menu
VUT
Menu
Život na VUT
Submenu
Atmosféra VUT
Prostory školy
Koleje
Stravování
Sport na VUT
Studentský život
Brno
Pro uchazeče
Submenu
Fakulty a programy
Jak se dostat na VUT
Dny otevřených dveří
Celoživotní vzdělávání
Zpracování osobních údajů uchazečů o studium
E-přihláška
Pro studenty
Submenu
Předměty
Studijní programy
Poplatky za studium
Studijní předpisy
Studium a stáže v zahraničí
Stipendia
Sociální bezpečí
Závěrečné práce
Knihovny
(externí odkaz)
Studium bez bariér
Uznání zahraničního vzdělání
Zpracování osobních údajů studentů
Podpora podnikání
Věda a výzkum
Submenu
Věda a výzkum na VUT
Mezinárodní vědecká rada
Centra výzkumu
Open Science
Transfer znalostí
Projekty
Projekty ze strukturálních fondů
Specifický výzkum
Publikace a výsledky VaV
Konference
Spolupráce
Submenu
Firemní spolupráce
Zahraniční spolupráce
Střední školy a VUT
Služby univerzity
Mezinárodní dohody
Univerzitní sítě
O univerzitě
Submenu
Aktuality
Profil univerzity
Udržitelná univerzita
Kalendář akcí
Absolventi
(externí odkaz)
Organizační struktura
Pracovní příležitosti
(externí odkaz)
Úřední deska
Sociální bezpečí
Podpora a rozvoj zaměstnanců / HR Award
Pro média
Kontakty
Ochrana osobních údajů
Vyznamenání
Fakulty
Fakulta stavební
Fakulta strojního inženýrství
Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Fakulta architektury
Fakulta chemická
Fakulta podnikatelská
Fakulta výtvarných umění
Fakulta informačních technologií
Vysokoškolské ústavy
Ústav soudního inženýrství
Centrum sportovních aktivit
Středoevropský technologický institut (CEITEC VUT)
Součásti
Centrum výpočetních a informačních služeb
Institut celoživotního vzdělávání
Koleje a menzy
Nakladatelství VUTIUM
Ústřední knihovna
Rektorát
EN
Přihlásit se
Přihlásit se
Web VUT
Intraportál
Studis
Teacher
Elearning
Hledat
EN
Vyhledávání
Vyhledat
Zavřít
VUT
O univerzitě
Aktuality
Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých
Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých
Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté nálepkování mladých. Slova jako generace X, Y, Z nebo Linksters ale prostě neobsáhnou vše, co znamená být mladý v roce 2018. VUT se poprvé rozhodlo netvořit náborovou kampaň jenom pro středoškoláky, ale spíš jako přímou generační výpověď o nich. Oprýskaná školní jídelna, medicinbaly a hromadné on-line sdílené ponížení included.
„Na VUT věříme, že nejsme omezeni tím, do jaké generace patříme, a tím, jak ji někdo nadefinoval. Limity si klademe sami, a proto mluvíme o generaci VUT. Ta podle nás očekává kvalitní základy a možnost rozvíjet svůj talent, protože to je důležité pro budoucnost,“ vysvětluje název kampaně Pavla Ondrušková z Oddělení marketingu a vnějších vztahů VUT. Není náhoda, že Oxfordský slovník zvolil za slovo roku 2017
youthquake
, tedy spojení mládí a zemětřesení, které dnes způsobuje nejen ve vnímání kultury a společnosti.
Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete
zde
. Video můžete otevřít
v novém panelu
.
„Je to něco jako generační výpověď a zároveň přiznání marnosti třicátníků dělat obsah pro mladé. Nemůžeme přesně vědět, jací dnešní mladí jsou, stejně jako nevíme, jak bude vypadat pracovní trh budoucnosti. Můžeme jim ale nabídnout možnost přihlásit se tam, kde je na budoucnost připraví," myslí si kreativec Jiří Fiala, který se podílel na tvorbě námětu i postprodukci. Cílem VUT totiž je, aby připravilo budoucí absolventy i na profese, které v tomto okamžiku ještě neexistují. Klíčové je nabídnout takový základ, aby se s ním budoucí inženýři neztratili, ať už budou pracovat na jakékoliv pozici v jakékoliv zemi.
„Jak bude vypadat inženýr v roce 2039? Přiznávám, že na VUT věštit neumíme, takže zatím nevím, jestli budou naši absolventi jednou pracovat jako konstruktéři samořiditelných aut, nebo jestli budou manažery v dronové logistice, anebo jestli se stanou specialisty na koordinaci lidsko-robotických vztahů. Faktem ale zůstává, že téměř 65 % stávajících studentů základních škol bude podle zahraničních průzkumů v budoucnu pracovat na pozicích, které v tomto okamžiku ještě neexistují,“ upozorňuje rektor VUT Petr Štěpánek.
Na VUT to nebude #opruz. Cílem kampaně Generace VUT je jednoduše ukázat, že VUT nabízí ty nejlepší výchozí podmínky a dává svým studentům svobodu, aby mohli maximálně využít svůj potenciál a o své budoucnosti rozhodnout sami. „Nepřehnali jsme to letos už trochu? Naopak, zkušební projekce u cílovky nás utvrdily, že autenticita je důležitá,“ stojí si za svým producent Lukáš Gargulák z kreativní agentury Cinebonbon, která se na kampani podílela. Další osobností, která s Generací VUT spojila své jméno je i režisér Jan Bártek, který točil českou satirickou komedií Kosmo: „Kampaně VUT mě baví už dlouho a po loňské skvělé
Sem patřím
jsem si říkal, že by bylo fajn být součástí toho všeho. A jak se říká: Pozor na to, co si přejete, mohlo by se vám to splnit, tak na podzim přišla nabídka, jestli se nechci na kampani podílet.”
Natáčelo se na brněnském gymnáziu na Vídeňské | Autor: Igor Šefr
“Napsat další dobrý scénář k VUT je těžší, než vypravit Space-X na Mars. Hodně mi pomohli samotní studenti středních škol. Zrežírovat je, a mít po boku Jendu Bártka, už bylo vyloženě za odměnu,” říká režisérka a scénáristka Karolina Zalabáková.
Letos se brněnská technika v rámci kampaně poprvé výrazněji prezentuje na Instagramu. Svůj účet si zde založila teprve loni v srpnu, letos už pracuje s fotkami, videi a hlavně Instastories. Instagram ale není jediná síť, na které univerzita uchazeče oslovuje. “Už v minulosti se nám vyplatilo používat více komunikačních kanálů současně. Nesázíme jenom na jedno video, vždy kombinujeme YouTube, Facebook, PPC reklamy a nově Instagram. Letos poprvé má také hlavní hero video i vertikální variantu, která odkazuje k oblíbenému mobilnímu video formátu,” doplnila Ondrušková. Na sociálních sítích se mohou uchazeči, stávající studenti i absolventi jednoduše identifikovat díky novému hashtagu #generacevut.
Na webu
www.generacevut.cz
najdou uchazeči nejen hlavní video, ale i další doplňující videa, tzv. extras: například rektora VUT natáčejícího vlastní vlog, rozhovor s tělocvikářem nebo fiktivní YouTuberkou Vanity Vandou, která se objevila už ve dvou předchozích kampaních. VUT se stejně jako v minulých letech snaží i letos odlehčenou formou komunikovat celospolečenská témata: ať už to byl kult nerdů, nedostatek žen v technice nebo nyní oblíbené škatulkování generací.
Kampaň Generace VUT není jen pro středoškoláky, je přímo o nich | Autor: Igor Šefr
Loni získalo VUT za svou náborovou kampaň Sem patřím, která cílila na přilákání žen ke studiu technických oborů, mezinárodní cenu EUPRIO Award za nejlepší marketingový počin evropské univerzity.
Credits:
Koncept: Karolina Zalabáková, Jiří Fiala, Pavla Ondrušková, Lukáš Gargulák
Scénář: Karolina Zalabáková
Spolupráce na scénáři: Jiří Fiala, Pavla Ondrušková
Režijní spolupráce: Jan Bártek
Asistent kamery: Jan Balabán
Druhý asistent kamery: Jan Žůrek
Asistent techniky: Albert Jurman
Kostýmy: Katarína Chválová
Masky: Marika Koláčková
Produkce: Alexandra Balaštíková
Asistentky produkce: Juliana Rychlíková, Klára Havránková
Zvuk: Jiří Hruban
Zvukový mix: Radek Geyer
Střih a obrazová postprodukce: Jiří Fiala
Hlavní kamera: Lukáš Gargulák
Režie: Karolina Zalabáková
Copy: Pavla Ondrušková
Visual designer: Martin Valas
Hrají: Jan Balabán, Alexandra Balaštíková, Jan Bártek, Michal Dalecký, Jiří Fiala, Katarína Chválová, Petr Kadah, Marika Koláčková, Tereza Marečková, Pavla Ondrušková, Juliana Rychlíková, Rastislav Širila, Karolina Zalabáková, Alžběta Zalubilová, studenti Gymnázia Brno, Vídeňská a studenti VUT.
Publikováno
30.01.2018 15:20
Odkaz
https://www.vut.cz/vut/f19528/d165252
Nahoru