Detail publikace

Analýza nehodových kritických přechodů pro chodce u dopravních nehod vozidel s chodci

MAXERA, P.

Originální název

Analýza nehodových kritických přechodů pro chodce u dopravních nehod vozidel s chodci

Anglický název

Analysis of accident critical pedestrian crossings in traffic accidents involving vehicles and pedestrians

Typ

článek ve sborníku mimo WoS a Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Článek se zabývá analýzou souboru dat o dopravních nehodách vozidel s chodci. Analyzuje vzájemné souvislosti mezi druhem přechodu a kombinací atmosférických podmínek, subjektem zavinění a rozsahem zranění chodce při těchto nehodách. Zejména pak porovnává rozdíly mezi dopravními nehodami, které se udály na přechodech pro chodce se světelným řízením provozu a na přechodech bez světelného řízení provozu. Jednotlivé nehody, které byly rozlišeny podle různých kritérií, jsou pomocí souřadnic GPS vykresleny vhodným způsobem do mapy. Následně jsou dle kumulace nehod na různých přechodech pro chodce určeny nehodové kritické přechody pro chodce, u nichž je provedeno podrobnější vyhodnocení údajů o dopravních nehodách, které se na nich udály. Analýza vychází ze souboru dat o dopravních nehodách vozidel s chodci v městě Brně za období let 2010 – 2014 poskytnutých Policií ČR na základě rámcové smlouvy o vzájemné spolupráci mezi Vysokým učením technickým v Brně a Krajským ředitelstvím PČR Jihomoravského kraje.

Anglický abstrakt

The article deals with analysis of the data set of traffic accidents involving vehicles and pedestrians. It analyzes the interrelationship between the type of pedestrian crossings and combination of atmospheric conditions, the subject causing and injury seriousness in these accidents. Especially, it compares the differences between traffic accidents which occurred at pedestrian crossings with light traffic control and pedestrian crossings without traffic light control. The various incidents, which were divided according to different criteria, are suitably depicted using GPS coordinates to the map. Subsequently critical accident pedestrian crossings are determined by the accumulation of accidents at various pedestrian crossings. Traffic accidents which occurred at these critical accident pedestrian crossings are evaluated in more detail. The analysis is based on the data set of traffic accidents involving vehicles and pedestrians in Brno in period 2010 – 2014. These data were provided by the Police of the Czech Republic on the basis of the cooperation general contract between the Brno University of Technology and the Directory of Czech Police of the South Moravian Region.

Klíčová slova

bezpečnost silničního provozu; dopravní nehody vozidel s chodci; viditelnost; stavební uspořádání přechodů pro chodce; závažnost zranění; příčiny vzniku dopravních nehod

Klíčová slova v angličtině

road traffic safety; accidents involving pedestrians; visibility; layout of pedestrian crossings; injury seriousness; traffic accidents cause

Autoři

MAXERA, P.

Rok RIV

2015

Vydáno

22. 4. 2015

Nakladatel

ÚSI VUT v Brně

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-5145-2

Kniha

Junior Forensic Science Brno 2015 - sborník příspěvků

Edice

1

Číslo edice

1

ISSN

NEUVEDENO

Strany od

41

Strany do

41

Strany počet

14

BibTex

@inproceedings{BUT114322,
  author="Pavel {Maxera}",
  title="Analýza nehodových kritických přechodů pro chodce u dopravních nehod vozidel s chodci",
  booktitle="Junior Forensic Science Brno 2015 - sborník příspěvků",
  year="2015",
  series="1",
  number="1",
  pages="41--41",
  publisher="ÚSI VUT v Brně",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5145-2"
}