Detail publikace

Dynamické řízení hromadné dopravy

VŠETEČKA, M.

Originální název

Dynamické řízení hromadné dopravy

Anglický název

Dynamic Control of Public Transport

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Městská i regionální doprava je v evropském prostředí ztrátová, což je způsobeno také nízkou průměrnou obsazeností vozidel. Kromě ekonomického hlediska se zde ale vynořuje i ekologické hledisko – poloprázdné vozidlo je plýtváním energií. Článek se zabývá připravovaným matematickým přepravním a dopravním modelem, jehož cílem bude umožnit návrh a testování dynamického (real-time) řízení veřejné dopravy. Důležitou funkcí modelu a zároveň předpoklade m fungování dynamického řízení dopravy je návrh umístění obratišť, výhyben a podobných prvků v dopravní síti.

Anglický abstrakt

One of the predominant reasons of loss of public transport is the low average occupancy vehicles which also reduces environmental benefits of public transportation. For testing concepts with regard to transport availability is possible to use mathematical models that are able evaluates the impact of dynamic traffic management based on current traffic demand. Optimization of model results is complicated by the contradiction between the desire to provide the best connection for most vs. effort to at least some connection to all.

Klíčová slova

veřejná doprava, dostupnost, modelování, efektivita dopravy

Klíčová slova v angličtině

Public Transport, Availability, Modeling, Transport efficiency

Autoři

VŠETEČKA, M.

Rok RIV

2013

Vydáno

7. 2. 2013

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-4669-4

Kniha

Juniorstav 2013

Strany od

228

Strany do

228

Strany počet

228

BibTex

@inproceedings{BUT97976,
  author="Martin {Všetečka}",
  title="Dynamické řízení hromadné dopravy",
  booktitle="Juniorstav 2013",
  year="2013",
  pages="228--228",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4669-4"
}