Detail publikace

Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?

ZICH, R.

Originální název

Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?

Anglický název

Success-ability Conception Competitiveness - Victory or Participation in Competition?

Typ

kniha odborná

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Kniha se zabývá problematikou strategického přístupu k rozvoji konkurenceschopnosti s důrazem na cílovou orientaci v chování podniku. Představuje koncepci úspěchuschopnosti v teoreticko-aplikační rovině. Tento koncept propojuje čtyři základní témata – úspěch organizace, konkurenci, strategii a rozvoj konkurenceschopnosti. Výchozím bodem je samotné vymezení pojmu úspěchuschopnost. Vedle terminologického základu jsou zde definována specifika přístupu a souvislost se strategickým přístupem k řízení. Zásadním tématem je pak vymezení strategie úspěchuschopnosti v kontextu tradičně koncipované strategie podniku. Navazující část definuje cílovou úroveň strategie úspěchuschopnosti. Cílová úroveň vychází z komplexního pojímání úspěchu libovolné organizace, hodnotící ekonomické, externí a interní aspekty jejího rozvoje. Vedle jisté filozofie tohoto konceptu je zde vymezena důležitost přístupu kombinujícího uvedené aspekty, zejména pak s ohledem na dlouhodobý strategický rozvoj. Třetí oblastí je specifické definování konkurence a konkurenčního prostoru.

Anglický abstrakt

The book concerns with the issue of a strategic approach to the development of competitiveness with emphasis on the objective orientation in the company behaviour. The publication introduces the concept of success-ability in the theoretical-application level. This concept links four principal topics – success of organization, competition, strategy and development of competitiveness. The definition of the term "success-ability" as such represents the point of reference. Particularities of the approach and link with strategic approach to management are characterized along with basic terminology. The formulation of success-ability strategy in the context of traditionally outlined company strategy represents the key topic. Next part defines the objective level of the success-ability strategy. Defined objective level comes out from the complex interpretation of the success of any organization evaluating economic, external and internal aspects of its development. The importance of the approach, combining mentioned aspects (namely as regards long-term strategic development) is recognized along with a certain philosophy of this concept. The third area specifically defines competition and competitive space.

Klíčová slova

úspěchuschopnost, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, strategie

Klíčová slova v angličtině

success-ability, competitiveness, competitive advantage, strategy

Autoři

ZICH, R.

Rok RIV

2012

Vydáno

19. 12. 2012

Nakladatel

Akademické nakladatelství CERM

Místo

Brno

ISBN

978-80-7204-818-2

Edice

Monografie

Číslo edice

1

Strany počet

125

BibTex

@book{BUT96648,
  author="Robert {Zich}",
  title="Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?",
  year="2012",
  publisher="Akademické nakladatelství CERM",
  address="Brno",
  series="Monografie",
  edition="1",
  pages="125",
  isbn="978-80-7204-818-2"
}