Detail publikace
Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2
PROCHÁZKA, P. PAZDERA, I. VOREL, P.
Originální název
Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2
Český název
Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Článek popisuje postup vytipování a návrh motoru pro pohon malého elektromobilu. Prioritou při návrhu bylo najít vhodné řešení optimální nejen po technické stránce, ale zároveň i ekonomicky dostupné. Asynchronní varianta bude cca čtyřikrát levnější než motor synchronní, zároveň bude mít díky odbuzování menší ztráty při jízdě velkou rychlostí s malým momentem. Samozřejmě synchronní motor s permanentními magnety by měl při stejném momentu přibližně poloviční hmotnost a o cca 15 % horší činnost při jízdě malou a střední rychlostí. Při použití převodovky se do jisté míry smazává výhoda synchronního motoru v podobě většího měrného momentu, což ale přináší drobnou nevýhodu v podobě nutnosti použití převodovky s větším převodovým stupněm a možným vznikem většího hluku.
Český abstrakt
Článek popisuje postup vytipování a návrh motoru pro pohon malého elektromobilu. Prioritou při návrhu bylo najít vhodné řešení optimální nejen po technické stránce, ale zároveň i ekonomicky dostupné. Asynchronní varianta bude cca čtyřikrát levnější než motor synchronní, zároveň bude mít díky odbuzování menší ztráty při jízdě velkou rychlostí s malým momentem. Samozřejmě synchronní motor s permanentními magnety by měl při stejném momentu přibližně poloviční hmotnost a o cca 15 % horší činnost při jízdě malou a střední rychlostí. Při použití převodovky se do jisté míry smazává výhoda synchronního motoru v podobě většího měrného momentu, což ale přináší drobnou nevýhodu v podobě nutnosti použití převodovky s větším převodovým stupněm a možným vznikem většího hluku.
Klíčová slova
elektrický pohon, asynchronní motor, elektromobil
Rok RIV
2012
Vydáno
23.05.2012
Nakladatel
Brno University of Technology
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-4514-7
Kniha
Proceedings of the 13th Internationnal Scientific Conference Electric Power Engineering 2012, Volume 1
Edice
1
Číslo edice
1
Strany od
1093
Strany do
1096
Strany počet
4
URL
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT95111,
author="Petr {Procházka} and Ivo {Pazdera} and Pavel {Vorel}",
title="Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2",
annote="Článek popisuje postup vytipování a návrh motoru pro pohon malého elektromobilu. Prioritou při návrhu bylo najít vhodné řešení optimální nejen po technické stránce, ale zároveň i ekonomicky dostupné. Asynchronní varianta bude cca čtyřikrát levnější než motor synchronní, zároveň bude mít díky odbuzování menší ztráty při jízdě velkou rychlostí s malým momentem. Samozřejmě synchronní motor s permanentními magnety by měl při stejném momentu přibližně poloviční hmotnost a o cca 15 % horší činnost při jízdě malou a střední rychlostí. Při použití převodovky se do jisté míry smazává výhoda synchronního motoru v podobě většího měrného momentu, což ale přináší drobnou nevýhodu v podobě nutnosti použití převodovky s větším převodovým stupněm a možným vznikem většího hluku.",
address="Brno University of Technology",
booktitle="Proceedings of the 13th Internationnal Scientific Conference Electric Power Engineering 2012, Volume 1",
chapter="95111",
edition="1",
howpublished="online",
institution="Brno University of Technology",
year="2012",
month="may",
pages="1093--1096",
publisher="Brno University of Technology",
type="conference paper"
}