Detail publikace

Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2

PROCHÁZKA, P. PAZDERA, I. VOREL, P.

Originální název

Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2

Český název

Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Článek popisuje postup vytipování a návrh motoru pro pohon malého elektromobilu. Prioritou při návrhu bylo najít vhodné řešení optimální nejen po technické stránce, ale zároveň i ekonomicky dostupné. Asynchronní varianta bude cca čtyřikrát levnější než motor synchronní, zároveň bude mít díky odbuzování menší ztráty při jízdě velkou rychlostí s malým momentem. Samozřejmě synchronní motor s permanentními magnety by měl při stejném momentu přibližně poloviční hmotnost a o cca 15 % horší činnost při jízdě malou a střední rychlostí. Při použití převodovky se do jisté míry smazává výhoda synchronního motoru v podobě většího měrného momentu, což ale přináší drobnou nevýhodu v podobě nutnosti použití převodovky s větším převodovým stupněm a možným vznikem většího hluku.

Český abstrakt

Článek popisuje postup vytipování a návrh motoru pro pohon malého elektromobilu. Prioritou při návrhu bylo najít vhodné řešení optimální nejen po technické stránce, ale zároveň i ekonomicky dostupné. Asynchronní varianta bude cca čtyřikrát levnější než motor synchronní, zároveň bude mít díky odbuzování menší ztráty při jízdě velkou rychlostí s malým momentem. Samozřejmě synchronní motor s permanentními magnety by měl při stejném momentu přibližně poloviční hmotnost a o cca 15 % horší činnost při jízdě malou a střední rychlostí. Při použití převodovky se do jisté míry smazává výhoda synchronního motoru v podobě většího měrného momentu, což ale přináší drobnou nevýhodu v podobě nutnosti použití převodovky s větším převodovým stupněm a možným vznikem většího hluku.

Klíčová slova

elektrický pohon, asynchronní motor, elektromobil

Rok RIV

2012

Vydáno

23.05.2012

Nakladatel

Brno University of Technology

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-4514-7

Kniha

Proceedings of the 13th Internationnal Scientific Conference Electric Power Engineering 2012, Volume 1

Edice

1

Číslo edice

1

Strany od

1093

Strany do

1096

Strany počet

4

URL

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT95111,
  author="Petr {Procházka} and Ivo {Pazdera} and Pavel {Vorel}",
  title="Dimenzování pohonu s asynchronním motorem pro elektromobil SEM-H2",
  annote="Článek popisuje postup vytipování a návrh motoru pro pohon malého elektromobilu. Prioritou při návrhu bylo najít vhodné řešení optimální nejen po technické stránce, ale zároveň i ekonomicky dostupné. Asynchronní varianta bude cca čtyřikrát levnější než motor synchronní, zároveň bude mít díky odbuzování menší ztráty při jízdě velkou rychlostí s malým momentem. Samozřejmě synchronní motor s permanentními magnety by měl při stejném momentu přibližně poloviční hmotnost a o cca 15 % horší činnost při jízdě malou a střední rychlostí. Při použití převodovky se do jisté míry smazává výhoda synchronního motoru v podobě většího měrného momentu, což ale přináší drobnou nevýhodu v podobě nutnosti použití převodovky s větším převodovým stupněm a možným vznikem většího hluku.",
  address="Brno University of Technology",
  booktitle="Proceedings of the 13th Internationnal Scientific Conference Electric Power Engineering 2012, Volume 1",
  chapter="95111",
  edition="1",
  howpublished="online",
  institution="Brno University of Technology",
  year="2012",
  month="may",
  pages="1093--1096",
  publisher="Brno University of Technology",
  type="conference paper"
}