Detail publikace

Metodika měření společenské odpovědnosti firem

ČERNOHORSKÁ, L.

Originální název

Metodika měření společenské odpovědnosti firem

Anglický název

Methodology of Corporate Social Responsibility Measurement

Typ

dizertace

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Základní východisko společenské odpovědnosti firem tvoří pochopení a přijetí skutečnosti, že podnik je součástí společnosti, ve které vyvíjí své aktivity. Je mnoho firem, které se chovají na základě dobrovolného plnění nadstandardních závazků v oblastech společenské odpovědnosti a skutečně při své činnosti myslí na své okolí. Problém však může nastat v okamžiku zjišťování úrovně společenské odpovědnosti jednotlivých pilířů společenské odpovědnosti, která je tvořena oblastí ekonomickou, sociální a environmentální. Hodnocení a měření společenské odpovědnosti může být prováděno prostřednictvím exaktních metod tj. standardů a norem. V organizaci by měly být stanoveny mechanismy měření ve všech oblastech společenské odpovědnosti firem. Firma může k reportingu využít struktury již existujících standardů, nicméně komplikovanost těchto standardů znemožňuje jejich snadné použití v České republice. V následující práci bude navržena metodika pro měření společenské odpovědnosti firem.

Anglický abstrakt

The starting point of Corporate Social Responsibility is the understanding and the acceptance of fact, that organization is a part of the society, in which it develops its activities. There are many companies, which are conducting in accordance to superior performance of the obligations in the area of social responsibility. These organizations truly think about their surroundings. The problem can occur in the measuring the social responsibility level of each CSR pillars, consisting of economic, social and environment areas. Measurement and evaluation of CSR could be conducted by some exact methods (i.e. standards and norms). In organization is needed to set up measurement mechanisms of all the areas of corporate social responsibility. The organization could use for reporting structures of already existing standarts, however the complexity of these standarts is the reason why it is not easy to apply them in the Czech Republic. The following project presents the metodology of measuring Corporate Social Responsibility.

Klíčová slova

Společenská odpovědnost firem, měření společenské odpovědnosti, ISO 26000, SA 8000, AA 1000, stakeholders teorie.

Klíčová slova v angličtině

Corporate Social Responsibility, the measurement of CSR, ISO 26000, SA 8000, AA 1000, stakeholders theories

Autoři

ČERNOHORSKÁ, L.

Vydáno

29. 6. 2011

Strany od

1

Strany do

189

Strany počet

189

BibTex

@phdthesis{BUT89238,
  author="Lenka {Černohorská}",
  title="Metodika měření společenské odpovědnosti firem",
  pages="1--189",
  year="2011"
}