Detail publikace

DETEKCE POŠKOZENÍ AUTOMOBILOVÉ PŘEVODOVKY

HORT, F. VLAŠIC, F. MAZAL, P. MAZŮREK, I.

Originální název

DETEKCE POŠKOZENÍ AUTOMOBILOVÉ PŘEVODOVKY

Český název

DETEKCE POŠKOZENÍ AUTOMOBILOVÉ PŘEVODOVKY

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V příspěvku je podána základní informace o průběhu experimentu zaměřeného na identifikaci poškození automobilové převodovky Škody Fabia s využitím metody akustické emise. Experiment probíhal v laboratoři Ústavu konstruování VUT v Brně a spočíval v měření signálu z nepoškozené a poškozené převodovky za různých provozních podmínek. Na převodovce bylo uměle poškozeno ozubené kolo na 5 rychlostním stupni a jehlové ložisko volnoběhu. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky měření hlukové emise převodovky se záznamem signálu akustické emise a hladinou vibrací. Současně byla měřena teplota na skříni. V článku jsou prezentovány první výsledky měření, které ukazují na vhodnost zvolené metodiky zkoušení.

Český abstrakt

V příspěvku je podána základní informace o průběhu experimentu zaměřeného na identifikaci poškození automobilové převodovky Škody Fabia s využitím metody akustické emise. Experiment probíhal v laboratoři Ústavu konstruování VUT v Brně a spočíval v měření signálu z nepoškozené a poškozené převodovky za různých provozních podmínek. Na převodovce bylo uměle poškozeno ozubené kolo na 5 rychlostním stupni a jehlové ložisko volnoběhu. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky měření hlukové emise převodovky se záznamem signálu akustické emise a hladinou vibrací. Současně byla měřena teplota na skříni. V článku jsou prezentovány první výsledky měření, které ukazují na vhodnost zvolené metodiky zkoušení.

Klíčová slova

akustická emise, převodovka, hluková emise, vibrace

Rok RIV

2011

Vydáno

01.04.2011

Nakladatel

Tiret

Místo

Praha

Strany od

21

Strany do

25

Strany počet

5

BibTex


@article{BUT74851,
  author="Filip {Hort} and František {Vlašic} and Pavel {Mazal} and Ivan {Mazůrek}",
  title="DETEKCE POŠKOZENÍ AUTOMOBILOVÉ PŘEVODOVKY",
  annote="V příspěvku je podána základní informace o průběhu experimentu zaměřeného na identifikaci poškození automobilové převodovky Škody Fabia s využitím metody akustické emise. Experiment probíhal v laboratoři Ústavu konstruování  VUT v Brně a spočíval v měření signálu z nepoškozené a poškozené převodovky za různých provozních podmínek. Na převodovce bylo uměle poškozeno ozubené kolo na 5 rychlostním stupni a jehlové ložisko volnoběhu. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky měření hlukové emise převodovky se záznamem signálu akustické emise a hladinou vibrací. Současně byla měřena teplota na skříni. V článku jsou prezentovány první výsledky měření, které ukazují na vhodnost zvolené metodiky zkoušení.",
  address="Tiret",
  chapter="74851",
  institution="Tiret",
  journal="NDT Welding Bulletin",
  number="1",
  volume="2011",
  year="2011",
  month="april",
  pages="21--25",
  publisher="Tiret",
  type="journal article - other"
}