Detail publikace

Vliv finanční krize na malé a střední podniky v České republice

HORNUNGOVÁ, J. KLÍMKOVÁ, M.

Originální název

Vliv finanční krize na malé a střední podniky v České republice

Anglický název

Impact of the Economic Crisis on the Small and Medium-sized Companies in the Czech Republic

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Tématem tohoto článku je hospodářská krize. Toto téma je stále velmi aktuální a zajímavé. Výsledky z krize vyvolané nejen činnosti podniků po celém světě, ale také většinou národních ekonomik jednotlivých států. Ekonomická krize je problémem pro firmy, ale také pro obyvatelstvo a je třeba řešit tuto situaci velmi rychle. Obzvláště v České republice je nižší kupní síla (obyvatelstvo nedisponuje takovým objemem peněz, než tomu bylo doposud), firmy mají problémy s financováním jejich činnosti (nákup materiálu, mzdové náklady, fixní náklady své činnosti), a mnoho firem muselo svou činnost úplně ukončit. Vědeckým cílem tohoto článku je shrnutí a přehled o krizi, která proběhla již v roce 1929 a současné ekonomické krizi, s důsledky, se kterými se společnosti musí vypořádat. Metodika / metody, které jsme použili, jsou následující. Tento článek obsahuje teoretické poznatky o krizi v dějinách a jeho vliv na činnost států. V důsledku toho jsou zde informace o skutečné krizi, která zahrnuje teoretické údaje, statistické údaje a náš výzkum malých a středních podniků (rodinných firem). Výzkum je zaměřen na vnímání krize. V článku je použita metoda dotazníkového šetření, výsledky jsou dále analyzovány a prezentovány pomocí grafické metody. Závěrer tohoto článku jsou nové informace z této oblasti, které mohou být zajímavé a užitečné pro další výzkum. V rámci nových informací jsme vyvodily výsledky, které se týkají této problematiky. Většina výsledků zahrnuje vysvětlení skutkového stavu - nové informace. Závěrem tohoto článku je kompaktní přehled o velikosti malých a středních podnicích v České republice, které byly zasaženy v důsledku hospodářské krize. V době krize dochází na trhu zpravidla ke snížení příjmů obyvatelstva a tím ke snížení kupní síly. Firmy si musí vybrat určité možnosti, které by měly vést k pokračování činnosti, jakož i pro optimalizaci zdrojů (např. výroba).

Anglický abstrakt

Purpose of this article is the economic crisis. This topic is actually very actual and interesting. Results of the crisis induced not only activities of enterprises worldwide, but also most of the nation economics of individual states. The economic crisis is a problem for state, companies and people, which have to be solved urgently. Especially in the Czech Republic there is lower buying power (no money among the people), companies have problems with financing of their activities (buying materials, labor costs, fixed costs of their activities), and lot of companies had to ended their activities. Scientific aim of this article is summarization and overview of the crisis, which had already taken place in 1929 and the current economic crisis, with the consequences that the companies have to cope with. Methodology/methods which we used are following. This article includes theoretical information about the crisis in the history and its impact on activities of the states. Consequently there is information about the actual crisis which includes theoretical data, statistical data and our research of small and medium-sized enterprises (family enterprises). The research focuses on perceptions of the crisis. In the article is used method of the questionnaire research, which is analyzed and presented using graphical methods. Findings of this article are new information in this area, which can be interesting and useful for another research. Within the frame of new information we deduced results, which are concerned with this issue. Most of results include explaining of the facts - new information. Conclusion of this article is the compact review of the size of the small and medium-sized enterprises in the Czech Republic, which were affected due to the economic crisis. In the time of crisis there is (on the market) a rule to reduce the income of the population and thus to lower purchasing power. Companies must choose different options, which should lead to the continuation of business as well as to optimize resources (e.g. production).

Klíčová slova v angličtině

Great Depression, Small and Medium-sized companies, Family Business, Economic Cycle, Questionnaire Research

Autoři

HORNUNGOVÁ, J.; KLÍMKOVÁ, M.

Rok RIV

2010

Vydáno

20. 12. 2010

Nakladatel

Akademické nakladatelství CERM

Místo

Brno

ISSN

1802-8527

Periodikum

TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

Ročník

IV.

Číslo

07

Stát

Česká republika

Strany od

11

Strany do

17

Strany počet

7

BibTex

@article{BUT50089,
  author="Jana {Hornungová} and Markéta {Marcolová Klímková}",
  title="Vliv finanční krize na malé a střední podniky v České republice",
  journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU",
  year="2010",
  volume="IV.",
  number="07",
  pages="11--17",
  issn="1802-8527"
}