Detail publikace

Bezpečná vzdálenost mezi vozidly a simulace dopravního proudu

HOLCNER, P.

Originální název

Bezpečná vzdálenost mezi vozidly a simulace dopravního proudu

Anglický název

Safety Distance and Traffic Floow SImulation

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Vztah mezi hustotou a rychlostí dopravního proudu je základem každého modelu dopravního proudu - mikroskopického i makroskopického. Přitom respektuje běžně přijímané představy o bezpečném odstupu mezi vozidly. Ten však není jednoznačně definován, popsány jsou dva odlišné přístupy. Analýza bezpečné vzdálenosti je důležitá pro simulační modely i pro posouzení příčin nehod. Pro ověření makroskopických charakteristik simulovaného dopravního proudu a odstupů mezi simulovanými vozidly jsme naprogramovali modifikovaný model IDM v programovacím jazyku JAVA.

Anglický abstrakt

The density - intensity relation is fundamental for every traffic flow model, both microscopic and macroscopic. It respects standard conceptions of safety gap between vehicles. Nevertheless the safety gap is not defined single valued, two different approaches are described. The safety gap analysis is relevant both for simulation models and accident factor assessment. IDM traffic flow model was modified in JAVA programming language to obtain macroscopic characteristics of a simulated flow and time gaps between simulated vehicles.

Klíčová slova

dopravní proud, modelování, simulace

Klíčová slova v angličtině

traffic flow, modelling, simulation

Autoři

HOLCNER, P.

Rok RIV

2009

Vydáno

1. 8. 2009

Nakladatel

Fakulty stavební ČVUT, VUT, VŠB

Místo

Praha

ISSN

1210-4027

Periodikum

Stavební obzor

Ročník

2009

Číslo

8

Stát

Česká republika

Strany od

251

Strany do

255

Strany počet

5

BibTex

@article{BUT49556,
  author="Petr {Holcner}",
  title="Bezpečná vzdálenost mezi vozidly a simulace dopravního proudu",
  journal="Stavební obzor",
  year="2009",
  volume="2009",
  number="8",
  pages="251--255",
  issn="1210-4027"
}