Detail publikace

VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH

ŠIMBEROVÁ, I.

Originální název

VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH

Anglický název

Stakeholder relationship Management in Contemporary marketing Concepts

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Současné poznání poukazuje na to, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby s důrazem na vysokou kvalitu služeb. Cílem příspěvku je zmapovat zaměření na vztahy se stakeholdry v soudobých marketingových koncepcích, mezi které patří zejména "marketing vztahů" a "tržní orientace". Výsledky poznání pak následně shrnuje v diskusi dotýkající se empirického výzkumu této oblasti na průmyslových trzích.

Anglický abstrakt

Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful undertakings include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the paper is focused to characterize stakeholder relationship in contemporary marketing concepts ("relationship marketing"and "market orientation"). Outcomes of cognition are summarized in discussion related to empirical research of the field on industrial market.

Klíčová slova

Vztahy se stakeholdry, soudobé marketingové koncepce, marketing vztahů, tržní orientace, výzkum, průmyslové trhy

Klíčová slova v angličtině

Stakeholder Relationship Management, contemporary marketing concepts, market orientation, relationship marketing, research, industrial market

Autoři

ŠIMBEROVÁ, I.

Rok RIV

2008

Vydáno

27. 3. 2008

Nakladatel

Akademické nakladatelství CERM

Místo

Brno

ISSN

1802-8527

Periodikum

TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

Ročník

2008

Číslo

02

Stát

Česká republika

Strany od

71

Strany do

81

Strany počet

10

BibTex

@article{BUT49055,
  author="Iveta {Šimberová}",
  title="VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH",
  journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU",
  year="2008",
  volume="2008",
  number="02",
  pages="71--81",
  issn="1802-8527"
}