Detail publikace

KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2

PROCHÁZKA, P. ČERVINKA, D.

Originální název

KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2

Český název

KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.

Český abstrakt

Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.

Klíčová slova

elektromobil, vodíkový palivový článek, Li-ion akumulátor, bezkartáčový pohon.

Rok RIV

2009

Vydáno

11.11.2009

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-3974-0

Kniha

ELEKTRICKÉ POHONY A VÝKONOVÁ ELEKTRONIKA EPVE09

Strany od

87

Strany do

95

Strany počet

9

BibTex


@inproceedings{BUT33316,
  author="Petr {Procházka} and Dalibor {Červinka}",
  title="KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2",
  annote="Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na
UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba
do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o
výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem
tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto
akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno
akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým
spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.",
  booktitle="ELEKTRICKÉ POHONY A VÝKONOVÁ ELEKTRONIKA EPVE09",
  chapter="33316",
  howpublished="print",
  year="2009",
  month="november",
  pages="87--95",
  type="conference paper"
}