Detail publikace
KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2
PROCHÁZKA, P. ČERVINKA, D.
Originální název
KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2
Český název
KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.
Český abstrakt
Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.
Klíčová slova
elektromobil, vodíkový palivový článek, Li-ion akumulátor, bezkartáčový pohon.
Rok RIV
2009
Vydáno
11.11.2009
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-3974-0
Kniha
ELEKTRICKÉ POHONY A VÝKONOVÁ ELEKTRONIKA EPVE09
Strany od
87
Strany do
95
Strany počet
9
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT33316,
author="Petr {Procházka} and Dalibor {Červinka}",
title="KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2",
annote="Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na
UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba
do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o
výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem
tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto
akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno
akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým
spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.",
booktitle="ELEKTRICKÉ POHONY A VÝKONOVÁ ELEKTRONIKA EPVE09",
chapter="33316",
howpublished="print",
year="2009",
month="november",
pages="87--95",
type="conference paper"
}