Detail publikace

NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY

BARTES, F.

Originální název

NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY

Anglický název

NEW TRENDS IN COMPETITIVE STRATEGIES OF COMPANIES

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Článek se zabývá problematikou stále vzrůstajícího počtu případů úspěšného užívání starých bojových filosofií v podnikatelské praxi. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii " vítězství bez boje", tedy dosažení cíle bez přímého střetu s konkurenční firmou. V závěru dochází k názoru, že bojové filosofie jsou stále více a častěji začleňovány do klasického pojetí strategického řízení firmy a stávají se tak jejich běžnou součástí.

Anglický abstrakt

The article deals with problems of an ever increasing number of cases of successful application of old combat strategies in business practice. Nevertheless, the author refuses the so called "direct conflict" of firms, when it is really fought for victory on the market. His approach is based on the philosophy of "victory without fight", in other words - of achieving the aim without direct conflict with the rival firm. In this connection he defines the so called "investigative competition" which he understands as a competitive firm strategy based on searching for new opportunities, demands and than subsequent successful meeting the demands. In the end he comes to the conclusion that combat philosophies are more and more, and more often incorporated into classical approach of strategic firm control and become its integral part.

Klíčová slova

Konkurenční strategie, vítězství bez boje, investigativní konkurence.

Klíčová slova v angličtině

Competitive strategy, victory without fight, investigative competition.

Autoři

BARTES, F.

Rok RIV

2007

Vydáno

8. 3. 2007

Nakladatel

MZLU, Provozně ekonomická fakulta.

Místo

Brno

ISBN

978-80-86633-85-5

Kniha

NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY Sekce Management v novém prostředí

Edice

1

Číslo edice

1

Strany od

9

Strany do

14

Strany počet

5

BibTex

@inproceedings{BUT26437,
  author="František {Bartes}",
  title="NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY",
  booktitle="NOVÉ TRENDY V KONKURENČNÍCH STRATEGIÍCH FIRMY Sekce Management v novém prostředí",
  year="2007",
  series="1",
  number="1",
  pages="9--14",
  publisher="MZLU, Provozně ekonomická fakulta.",
  address="Brno",
  isbn="978-80-86633-85-5"
}