Detail publikace

Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel

MAZŮREK, I. DOČKAL, A. ŠINDELÁŘ, M.

Originální název

Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel

Český název

Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel

Typ

článek ve sborníku

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V oblasti pohonných systémů je stále častěji sledován hluk, který není typickým projevem záběru ozubení, ale má charakter rezonancí. Tyto nestandardní zvukové projevy jsou způsobeny především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů. Článek popisuje typické jevy, ke kterým dochází u hnacích skupin automobilů s přední hnanou nápravou a mapuje cestu, která vedla k jejich lokalizaci, identifikaci a ohodnocení. Naznačeny jsou rovněž možné způsoby omezení uvedeného chování mechanických soustav.

Český abstrakt

V oblasti pohonných systémů je stále častěji sledován hluk, který není typickým projevem záběru ozubení, ale má charakter rezonancí. Tyto nestandardní zvukové projevy jsou způsobeny především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů. Článek popisuje typické jevy, ke kterým dochází u hnacích skupin automobilů s přední hnanou nápravou a mapuje cestu, která vedla k jejich lokalizaci, identifikaci a ohodnocení. Naznačeny jsou rovněž možné způsoby omezení uvedeného chování mechanických soustav.

Rok RIV

2004

Vydáno

07.09.2004

Nakladatel

VUT v Brně

Místo

Brno

ISBN

80-214-2702-7

Kniha

Sborník 45. mezinárodní konference Kateder částí a mechanismů strojů

Strany od

431

Strany do

434

Strany počet

4

BibTex


@inproceedings{BUT17553,
  author="Ivan {Mazůrek} and Aleš {Dočkal} and Martin {Šindelář}",
  title="Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel",
  annote="V oblasti pohonných systémů je stále častěji sledován hluk, který není typickým projevem záběru ozubení, ale má charakter rezonancí. Tyto nestandardní zvukové projevy jsou způsobeny především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů. Článek popisuje typické jevy, ke kterým dochází u hnacích skupin automobilů s přední hnanou nápravou a mapuje cestu, která vedla k jejich lokalizaci, identifikaci a ohodnocení. Naznačeny jsou rovněž možné způsoby omezení uvedeného chování mechanických soustav.",
  address="VUT v Brně",
  booktitle="Sborník 45. mezinárodní konference Kateder částí a mechanismů strojů",
  chapter="17553",
  institution="VUT v Brně",
  year="2004",
  month="september",
  pages="431",
  publisher="VUT v Brně",
  type="conference paper"
}