Detail publikace

Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel

MAZŮREK, I. DOČKAL, A. ŠINDELÁŘ, M.

Originální název

Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel

Český název

Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel

Anglický název

Self-excited vibrations of vehicle driving systems

Typ

článek ve sborníku

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V oblasti pohonných systémů je stále častěji sledován hluk, který není typickým projevem záběru ozubení, ale má charakter rezonancí. Tyto nestandardní zvukové projevy jsou způsobeny především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů. Článek popisuje typické jevy, ke kterým dochází u hnacích skupin automobilů s přední hnanou nápravou a mapuje cestu, která vedla k jejich lokalizaci, identifikaci a ohodnocení. Naznačeny jsou rovněž možné způsoby omezení uvedeného chování mechanických soustav.

Český abstrakt

V oblasti pohonných systémů je stále častěji sledován hluk, který není typickým projevem záběru ozubení, ale má charakter rezonancí. Tyto nestandardní zvukové projevy jsou způsobeny především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů. Článek popisuje typické jevy, ke kterým dochází u hnacích skupin automobilů s přední hnanou nápravou a mapuje cestu, která vedla k jejich lokalizaci, identifikaci a ohodnocení. Naznačeny jsou rovněž možné způsoby omezení uvedeného chování mechanických soustav.

Anglický abstrakt

The article deals with a problem of self-excited vibrations of driving systems, especially the problem of abnormal types of noise in vehicles.

Klíčová slova

hluk, samobuzení, vibrace, vozidlo

Rok RIV

2004

Vydáno

07.09.2004

Nakladatel

VUT v Brně

Místo

Brno

ISBN

80-214-2702-7

Kniha

Sborník 45. mezinárodní konference Kateder částí a mechanismů strojů

Strany od

431

Strany do

434

Strany počet

4

BibTex


@inproceedings{BUT17553,
  author="Ivan {Mazůrek} and Aleš {Dočkal} and Martin {Šindelář}",
  title="Samobuzené kmitání hnacích soustav vozidel",
  annote="V oblasti pohonných systémů je stále častěji sledován hluk, který není typickým projevem záběru ozubení, ale má charakter rezonancí. Tyto nestandardní zvukové projevy jsou způsobeny především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů. Článek popisuje typické jevy, ke kterým dochází u hnacích skupin automobilů s přední hnanou nápravou a mapuje cestu, která vedla k jejich lokalizaci, identifikaci a ohodnocení. Naznačeny jsou rovněž možné způsoby omezení uvedeného chování mechanických soustav.",
  address="VUT v Brně",
  booktitle="Sborník 45. mezinárodní konference Kateder částí a mechanismů strojů",
  chapter="17553",
  institution="VUT v Brně",
  year="2004",
  month="september",
  pages="431",
  publisher="VUT v Brně",
  type="conference paper"
}