Detail publikace

Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů

LINDR, J.

Originální název

Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů

Anglický název

Benefits of social science teaching courses for student's development

Typ

abstrakt

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Jak obstát v dnešní dymanicky se rozvíjející společnosti? Ve společnosti, která klade důraz na odbornost i všestrannost. Jak zvládnout připravenost vysokoškolských studentů na úspěšný vstup do praxe? Jak transformovat vysokoškolské vzdělávání tak, aby plně odpovídalo požadavkům doby? Ukazuje se, že odpovědí na výzvy budoucnosti ohledně úspěšného začlenění studentů do praxe může být rozvoj všeobecného vzdělávání, cizích jazyků a soft skills, a to i na technických univerzitách. Příspěvek rozebírá význam, roli a postavení společenskovědních předmětů na technické univerzitě s ohledem na všestrannou kultivaci absolventů technických vysokých škol. Není snadné zajistit rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláváním v kurikulu technické univerzity. Příspěvek zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělávání a ukazuje konkrétní příklady přínosu vybraných společenskovědních předmětů na technické univerzitě. Ukazuje se, že studenti celkově vidí smysl společenskovědních předmětů pozitivně, oceňují přínos předmětů pro osobní rozvoj, úsilí a osobnost pedagoga a intelektuálního obohacení.

Anglický abstrakt

How to succeed in today's dynamic society? In the society that emphasises professionalism and generality. How to handle the readiness of university students for successful enter into praxis? How to transform university education to be fully met the modern requirements? It turns out that the answer to future challenges regarding the successful integration of students into praxis may be the development of general education, foreign languages and soft skills at technical universities as well. The article analyses the importance of role and status of social science courses at a technical university with regard to the general cultivation of technical university graduates. It is not easy to ensure a balance between general and vocational education in the curriculum of a technical university. The paper justifies the need of general education and shows the specific examples of benefits of social science courses at a technical university. It turns out that the students can see the overall sense of social science courses positively, they value the benefit of courses for personal development, effort and the teacher personality and intellectual enrichment.

Klíčová slova

Všeobecný rozvoj, přínos společenskovědních předmětů, kvalita výuky, transformace vzdělávání, modernizace vzdělávání

Klíčová slova v angličtině

General development, contribution of social sciences, teaching quality, transformation of education, modernisation of education

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

29. 11. 2019

Nakladatel

Ksv TU Košice

Místo

Košice

ISBN

978-80-553-3514-8

Kniha

Transformácia vysokoškolského vzdelávania v kontexte rozvoja informačnej spoločnosti

Číslo edice

1

Strany od

36

Strany do

37

Strany počet

2

BibTex

@misc{BUT165614,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů",
  booktitle="Transformácia vysokoškolského vzdelávania v kontexte rozvoja informačnej spoločnosti",
  year="2019",
  edition="1",
  pages="36--37",
  publisher="Ksv TU Košice",
  address="Košice",
  isbn="978-80-553-3514-8",
  note="abstract"
}