Detail publikace

Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017

BÁTOROVÁ, M. BÁTORA, B. PODOLÁK, M. NOVÁKOVÁ, S.

Originální název

Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017

Anglický název

Analysis of swimming performance of BUT students in the academic year 2016/2017

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Cílem našeho výzkumu bylo, zjistit úroveň plaveckých dovedností studentů Vysokého učení technického v Brně (VUT) a porovnat je s hodnotící škálou dle Coopera (1983), Kopřivy (1993) a s tabulkami výkonnosti vytvořené pro studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy (Čechovská I., Čechovská B. & Hejtíková, 2008) včetně komparace výsledků dvanáctiminutového testu na začátku a na konci semestru u studentů i studentek výukového a volného kondičního plavání. Zjistili jsme, že studenti i studentky výukového plavání VUT v Brně mají na konci semestrů dle Cooperovy hodnotící škály dobrou až přijatelnou úroveň výkonnosti. Podle dalších dvou testů je plavecká výkonnost našich studentů nižší. U mužů i u žen byli hodnoty 12 min testu souvislého plavání na konci semestru vyšší u výukového plavání než u volného plavání. Je však zajímavé, že u mužů není rozdíl mezi výkony velmi patrný (p-value=0,2515), avšak u žen je rozdíl výrazný s p-value=0,0004377.

Anglický abstrakt

The aim of our research was to determine the level of swimming skills of students of the Brno Technical University (BUT) and to compare them with the evaluation scale according to Coopera (1983), Kopřivy (1993) and performance tables created for students of the Faculty of Physical Education and Sport of Charles University (Čechovská I ., Čechovská B. & Hejtíková, 2008), including the comparison of the results of a 12-minute test at the beginning and at the end of the semester for both students and students of teaching and free fitness swimming. We found that BUT students and students of VUT at the end of semesters, according to Cooper's rating scale, have a good and acceptable level of performance. According to two other tests, the swimming performance of our students is lower. In both men and women, the 12-minute continuous swimming test at the end of the semester was higher for teaching swimming than for free swimming. However, it is interesting that in men the difference in performance is not very noticeable (p-value = 0.2515), but for women the difference is significant with p-value = 0.0004377.

Klíčová slova

plavání, Cooper test, výkonnost, kondice, výuka plavání, tělesná výchova

Klíčová slova v angličtině

swimming, Cooper test, performance, fitness, swimming lessons, physical education

Autoři

BÁTOROVÁ, M.; BÁTORA, B.; PODOLÁK, M.; NOVÁKOVÁ, S.

Vydáno

5. 10. 2017

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně

Místo

Brno

ISBN

978-80-7315-265-9

Kniha

Pohybový aparát a zdraví

Strany od

124

Strany do

134

Strany počet

11

BibTex

@inproceedings{BUT146053,
  author="BÁTOROVÁ, M. and BÁTORA, B. and PODOLÁK, M. and NOVÁKOVÁ, S.",
  title="Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017",
  booktitle="Pohybový aparát a zdraví",
  year="2017",
  pages="124--134",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně",
  address="Brno",
  isbn="978-80-7315-265-9"
}