Detail publikace

Inflencing of Engine Block Load by Means of Crankshaft Design

DRÁPAL, L.

Originální název

Inflencing of Engine Block Load by Means of Crankshaft Design

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

angličtina

Originální abstrakt

The engine block load is significantly affected by crank train inertia forces and moments mainly at higher engine speed. This load can be reduced by means of crankshaft counterweights and their appropriate design. The influence of counterweights design upon the engine block load is examined on an in-line fourcylinder naturally aspirated engine in consideration of internal moments of crank train rotating parts. For the analysis are used state-of-the-art methods such as CAD, Finite Elements Method and Multi-body System tools which incorporate flexible bodies, and a computation model of hydrodynamic bearing dynamics.

Klíčová slova

Crankshaft, engine block, crank train, Multi-Body System.

Autoři

DRÁPAL, L.

Vydáno

11. 9. 2017

Nakladatel

Technická univerzita v Liberci

Místo

Liberec

ISBN

978-80-7494-354-6

Kniha

Sborník přednášek XLVIII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol

Strany od

161

Strany do

169

Strany počet

254

BibTex

@inproceedings{BUT139790,
  author="Lubomír {Drápal}",
  title="Inflencing of Engine Block Load by Means of Crankshaft Design",
  booktitle="Sborník přednášek XLVIII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol",
  year="2017",
  pages="161--169",
  publisher="Technická univerzita v Liberci",
  address="Liberec",
  isbn="978-80-7494-354-6"
}