Detail publikace

Revitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstev.

ŠPAČEK, P. HEGR, Z. VARAUS, M. HÝZL, P. KOUDELKA, T. KADĚRKA, R.

Originální název

Revitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstev.

Anglický název

REVITALIZATION OF CEMENT CONCRETE PAVEMENTS BY ASPHALT LAYERS OVERLAY

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Cementobetonové kryty (CBK) vozovek na konci své životnosti a efektivní způsoby jejich opravy jsou palčivým problémem naší dálniční sítě. Jedním z velice efektivních a ekonomicky výhodných způsobů revitalizace CBK je překrytí asfaltovými vrstvami. Článek popisuje výstupy z výzkumného projektu spolufinancovaného Technologickou agenturou České republiky, zaměřeného na problematiku optimalizace procesu revitalizace CBK technologií překryvných asfaltových vrstev. V rámci výzkumného projektu byla řešena problematika optimalizace segmentačního kroku pro CBK a dále byly provedeny zkoušky a porovnání různých variant asfaltových směsí pro vrstvy pohlcující tahová napětí CRL/SAL (Crack Relief Layer/Stress Absorbing Layer) s různými variantami asfaltových pojiv. Článek také popisuje zkušenosti z realizace zkušebního úseku s použitím asfaltové směsi s pojivem modifikovaným pryžovým granulátem pro aplikaci do vrstvy CRL/SAL.

Anglický abstrakt

Cement concrete pavements at the end of their life cycle and effective ways of their rehabilitation are very urgent topics of our highway network. One of the very effective and financially valuable ways how to rehabilitate cement concrete pavement is asphalt layers overlay. This paper describes results of research project focused on optimization of cement concrete pavement rehabilitation by asphalt layers overlay, which was co-financed by Technology Agency of the Czech Republic. The focus of this research project were the topics such as optimization of segmentation step for cement concrete pavement and development, testing and comparison of different types of asphalt mixtures for CRL/SAL (Crack Reflective Layer/Stress Absorbing Layer) application with different types of bituminous binders. This paper also describes experiences from realization of experimental trail section with usage of Crumb Rubber modified Bitumen for CRL/SAL application.

Klíčová slova

cementobetonový kryt, únosnost vozovky, FWD, napětí pohlcující kompenzační vrstva.

Klíčová slova v angličtině

portlan cement pavement, the bearing capacity of the pavement, FWD, stress absorbing layer.

Autoři

ŠPAČEK, P.; HEGR, Z.; VARAUS, M.; HÝZL, P.; KOUDELKA, T.; KADĚRKA, R.

Vydáno

24. 11. 2015

Nakladatel

Sdružení pro výstavbu silnic

Místo

Praha

ISBN

978-80-903925-7-1

Kniha

Asfaltové vozovky 2015

Edice

1

Číslo edice

1

Strany od

1

Strany do

12

Strany počet

12

BibTex

@inproceedings{BUT127721,
  author="Petr {Špaček} and Zdeněk {Hegr} and Michal {Varaus} and Petr {Hýzl} and Tomáš {Koudelka} and Robert {Kaděrka}",
  title="Revitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstev.",
  booktitle="Asfaltové vozovky 2015",
  year="2015",
  series="1",
  number="1",
  pages="1--12",
  publisher="Sdružení pro výstavbu silnic",
  address="Praha",
  isbn="978-80-903925-7-1"
}