Detail publikace

Zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijních programech technické univerzity

LINDR, J.

Originální název

Zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijních programech technické univerzity

Anglický název

Assessing the contribution of social science subjects in study programmes at the technical university

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Společenskovědní předměty mají v učebním plánu technické univerzity doplňující postavení. Jejich úlohou není prohloubit odbornou linii technických předmětů, ale vedou ke zlepšení soft-skills, které absolventi využijí ve své profesionální praxi. Z těchto důvodů se význam společenskovědních předmětů. Přispívají k kultivaci studentů a také k humanizaci technického prostředí. Příspěvek se zaměřuje na společenskovědní předměty na Fakultě stavební VUT v Brně a vysvětluje cíl kurzů, jejich obsah, význam, funkci a hlubší analýzu posouzení přínosu předmětu z pohledu studentů. Příspěvek analyzuje předměty Stavební právo, Psychologie a sociologie za dobu několika posledních let. Koncepce výuky a analýzy zpětné vazby může napomoci zvýšit efektivitu výuky.

Anglický abstrakt

Social science subjects have supplementary status in the curriculum at a technical university. Their role is not to deepen the professional line of technical studies, but to improve the soft-skills that the graduates use in professional praxis. For these reasons significance of social science subjects is increasing. They contribute to students’ cultivation and also to humanisation of technical environment. The paper focuses on the social science subjects at the Faculty of Civil Engineering BUT and explains the aim of the courses, their content, importance and function and a deeper investigation toward the assessment of subjects from students’ view as well. The paper analyses the following subjects Building Law, Management Psychology and Sociology over the period of the past few years. The concept of teaching and feedback analysis help to increase the efficiency of teaching.

Klíčová slova

Kurikulum, klíčové kompetence, odborné kompetence, společenskovědní předměty, všeobecnost a odbornost, evaluace výuky, přínos předmětů

Klíčová slova v angličtině

Curriculum, key competences, specialised competences, social science subjects, generality and specialisation, teaching evaluation, subjects contribution

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

10. 11. 2015

Nakladatel

SvF STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-4471-3

Kniha

Aplikácia poznatkov společenských vied v technických vedách

Číslo edice

1

Strany od

63

Strany do

70

Strany počet

8

BibTex

@inproceedings{BUT121021,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijních programech technické univerzity",
  booktitle="Aplikácia poznatkov společenských vied v technických vedách",
  year="2015",
  number="1",
  pages="63--70",
  publisher="SvF STU Bratislava",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-4471-3"
}