Detail publikace

Přínos společenskovědních předmětů pro rozvoj vzdělanosti v nehumanitních studijních oborech

LINDR, J.

Originální název

Přínos společenskovědních předmětů pro rozvoj vzdělanosti v nehumanitních studijních oborech

Český název

Přínos společenskovědních předmětů pro rozvoj vzdělanosti v nehumanitních studijních oborech

Typ

abstrakt

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Současná doba klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti absolventů. Roste nutnost optimálního zastoupení klíčových kompetencí v profilu absolventa. Idea všestranného rozvoje se stává nosnou myšlenkou pro žádané směřování současného školství. Čím více je absolvent vysoké školy vybaven odbornými i všeobecnými znalostmi, tím lépe se uplatní v profesní praxi, na trhu práce i v osobním životě. Jak optimálně dosáhnout rozvoje všech klíčových kompetencí? Jakou rovnováhu má mít zastoupení odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů ve studijním plánu škol? Jakou roli hrají humanitní předměty v kurikulu technické univerzity? Zastoupení předmětů zaměřených na soft skills přispívá k formování osobnosti studentů a k humanizaci technického prostředí. Příspěvek hodnotí roli, smysl, význam a důležitost společenskovědních předmětů v kultivaci studentů. Zaměřuje se na teoretická východiska a na rozbor dosavadních zkušeností s výukou na Stavební fakultě VUT v Brně. Příspěvek využívá zpětnovazební hodnocení kvality výuky. Sleduje zhodnocení společenskovědních předmětů pohledem studentů. Všímá si toho, jaký význam studenti společenskovědním předmětům přikládají a jak vidí jejich využití ve svém profesním i osobním životě. Příspěvek pracuje s konkrétními daty získanými z ankety hodnocení kvality výuky, které interpretuje. Závěrem příspěvek konstatuje, že budování vztahu k předmětům, které jdou často mimo rámec odbornosti studentů, je náročné a problematické. Zastoupení společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity přináší humanizaci technického studijního prostředí a vede ke kultivaci osobnosti studentů.

Český abstrakt

Současná doba klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti absolventů. Roste nutnost optimálního zastoupení klíčových kompetencí v profilu absolventa. Idea všestranného rozvoje se stává nosnou myšlenkou pro žádané směřování současného školství. Čím více je absolvent vysoké školy vybaven odbornými i všeobecnými znalostmi, tím lépe se uplatní v profesní praxi, na trhu práce i v osobním životě. Jak optimálně dosáhnout rozvoje všech klíčových kompetencí? Jakou rovnováhu má mít zastoupení odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů ve studijním plánu škol? Jakou roli hrají humanitní předměty v kurikulu technické univerzity? Zastoupení předmětů zaměřených na soft skills přispívá k formování osobnosti studentů a k humanizaci technického prostředí. Příspěvek hodnotí roli, smysl, význam a důležitost společenskovědních předmětů v kultivaci studentů. Zaměřuje se na teoretická východiska a na rozbor dosavadních zkušeností s výukou na Stavební fakultě VUT v Brně. Příspěvek využívá zpětnovazební hodnocení kvality výuky. Sleduje zhodnocení společenskovědních předmětů pohledem studentů. Všímá si toho, jaký význam studenti společenskovědním předmětům přikládají a jak vidí jejich využití ve svém profesním i osobním životě. Příspěvek pracuje s konkrétními daty získanými z ankety hodnocení kvality výuky, které interpretuje. Závěrem příspěvek konstatuje, že budování vztahu k předmětům, které jdou často mimo rámec odbornosti studentů, je náročné a problematické. Zastoupení společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity přináší humanizaci technického studijního prostředí a vede ke kultivaci osobnosti studentů.

Klíčová slova

Kurikulum, společenskovědní předměty, soft sills, kultivace osobnosti studenta, hodnocení kvality výuky, pedagogická evaluace, všestranný rozvoj, klíčové kompetence, humanizace technického vzdělávání, modernizace vzdělávání

Vydáno

23.04.2015

Nakladatel

TU Košice

Místo

Košice

ISBN

978-80-553-2179-0

Kniha

Inovatívne metódy a formy vysokoškolskej edukácie pre skvalitnenie prípravy absolventov pre kreatívne podnikateľské prostredie

Číslo edice

1

Strany od

45

Strany do

46

Strany počet

2

BibTex


@misc{BUT120986,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Přínos společenskovědních předmětů pro rozvoj vzdělanosti v nehumanitních studijních oborech",
  annote="Současná doba klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti absolventů. Roste nutnost optimálního zastoupení klíčových kompetencí v profilu absolventa. Idea všestranného rozvoje se stává nosnou myšlenkou pro žádané směřování současného školství. Čím více je absolvent vysoké školy vybaven odbornými i všeobecnými znalostmi, tím lépe se uplatní v profesní praxi, na trhu práce i v osobním životě. Jak optimálně dosáhnout rozvoje všech klíčových kompetencí? Jakou rovnováhu má mít zastoupení odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů ve studijním plánu škol? Jakou roli hrají humanitní předměty v kurikulu technické univerzity? Zastoupení předmětů zaměřených na soft skills přispívá k formování osobnosti studentů a k humanizaci technického prostředí. Příspěvek hodnotí roli, smysl, význam a důležitost společenskovědních předmětů v kultivaci studentů. Zaměřuje se na teoretická východiska a na rozbor dosavadních zkušeností s výukou na Stavební fakultě VUT v Brně. Příspěvek využívá zpětnovazební hodnocení kvality výuky. Sleduje zhodnocení společenskovědních předmětů pohledem studentů. Všímá si toho, jaký význam studenti společenskovědním předmětům přikládají a jak vidí jejich využití ve svém profesním i osobním životě. Příspěvek pracuje s konkrétními daty získanými z ankety hodnocení kvality výuky, které interpretuje. Závěrem příspěvek konstatuje, že budování vztahu k předmětům, které jdou často mimo rámec odbornosti studentů, je náročné a problematické. Zastoupení společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity přináší humanizaci technického studijního prostředí a vede ke kultivaci osobnosti studentů.",
  address="TU Košice",
  booktitle="Inovatívne metódy a formy vysokoškolskej edukácie pre skvalitnenie prípravy absolventov pre kreatívne podnikateľské prostredie",
  chapter="120986",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="TU Košice",
  year="2015",
  month="april",
  pages="45--46",
  publisher="TU Košice",
  type="abstract"
}