Detail publikace

Drcení zrn železničního štěrku modelovaného pomocí kulovitých diskrétních prvků

DUBINA, R. ELIÁŠ, J.

Originální název

Drcení zrn železničního štěrku modelovaného pomocí kulovitých diskrétních prvků

Anglický název

On crushing of railway ballast grains modelled by spherical discrete elements

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Pro prezentaci chování štěrku železničního lože v metodě diskrétních prvků je nezbytné uvažovat drcení a obrušování zrn. V současnosti jsou v diskrétním modelování využívány dva základní přístupy. První přístup spočívá ve vytvoření zrna kameniva pomocí malých kulovitých částí, které jsou vzájemně kohezivně spojeny. Tento způsob modelování je univerzální, ale velmi výpočtově náročný již od počátku simulace.

Anglický abstrakt

For correct representation of ballast behaviour in Discrete Element Models (DEM), it is necessary to include the crushing and abrasion of grains. Nowadays, two approaches have been used in discrete modelling. The first one represents each grain as an assembly of smaller units with cohesive contacts between them. These contact may break and thus represent grain comminution. This approach is universal, but it demands extreme computational resources from the beginning of the simulation.

Klíčová slova

Metoda diskrétních prvků, štěrk, drcení zrn, obrušování zrn, železniční svršek, endometrický test

Klíčová slova v angličtině

Dicrete element method (DEM), railway ballast, crushing, abrasion, oedometric test

Autoři

DUBINA, R.; ELIÁŠ, J.

Rok RIV

2015

Vydáno

29. 1. 2015

Místo

Brno, Česká republika

ISBN

978-80-214-5091-2

Kniha

Juniorstav 2015

Strany od

1

Strany do

7

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT118244,
  author="Radek {Dubina} and Jan {Eliáš}",
  title="Drcení zrn železničního štěrku modelovaného pomocí kulovitých diskrétních prvků",
  booktitle="Juniorstav 2015",
  year="2015",
  pages="1--7",
  address="Brno, Česká republika",
  isbn="978-80-214-5091-2"
}