Detail publikace

Vliv procesních parametrů při svařování elektronovým svazkem na výskyt vad.

HAVLÍK, P. KOUŘIL, J. FORET, R. DLOUHÝ, I.

Originální název

Vliv procesních parametrů při svařování elektronovým svazkem na výskyt vad.

Český název

Vliv procesních parametrů při svařování elektronovým svazkem na výskyt vad.

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Svařovní elektornovým svazkem je řízeno řadou procesních parametrů. Tyto parametry společně s vlastnostmi materiálů ovlivňují kvalitu výsledných svarových spojů. Nevětší vliv na tvar svarového spoje má pozice ohniska a velikost spotu elektronovéh svazku. Současně lze vhodným nastavením těchto parametrů redukovat množství vad (trhliny, póry) ve svarovém spoji. Cílem tohot příspěvku je optimalizace pozice ohniska a velikosti spotu elektronového svazku za účelem zhotovení úzkých svarů přes celou tloušťku svařovaného materiálu a odstranění vad svarového spoje. Pro hodnocení vlivu těchto parametrů byla zvolena žáruvzdorná ocel X22CrMoV12-1 a titanová slitina Ti-6Al-4V.

Český abstrakt

Svařovní elektornovým svazkem je řízeno řadou procesních parametrů. Tyto parametry společně s vlastnostmi materiálů ovlivňují kvalitu výsledných svarových spojů. Nevětší vliv na tvar svarového spoje má pozice ohniska a velikost spotu elektronovéh svazku. Současně lze vhodným nastavením těchto parametrů redukovat množství vad (trhliny, póry) ve svarovém spoji. Cílem tohot příspěvku je optimalizace pozice ohniska a velikosti spotu elektronového svazku za účelem zhotovení úzkých svarů přes celou tloušťku svařovaného materiálu a odstranění vad svarového spoje. Pro hodnocení vlivu těchto parametrů byla zvolena žáruvzdorná ocel X22CrMoV12-1 a titanová slitina Ti-6Al-4V.

Klíčová slova

procesní parametry, svařování elektronovým svazkem, žáruvzdorná ocel, titanová slitina

Vydáno

16.03.2015

Místo

Plzeň

Strany od

144

Strany do

149

Strany počet

160

BibTex


@inproceedings{BUT115659,
  author="Petr {Havlík} and Jan {Kouřil} and Rudolf {Foret} and Ivo {Dlouhý}",
  title="Vliv procesních parametrů při svařování elektronovým svazkem na výskyt vad.",
  annote="Svařovní elektornovým svazkem je řízeno řadou procesních parametrů. Tyto parametry společně s vlastnostmi materiálů ovlivňují kvalitu výsledných svarových spojů. Nevětší vliv na tvar svarového spoje má pozice ohniska a velikost spotu elektronovéh svazku. Současně lze vhodným nastavením těchto parametrů redukovat množství vad (trhliny, póry) ve svarovém spoji. Cílem tohot příspěvku je optimalizace pozice ohniska a velikosti spotu elektronového svazku za účelem zhotovení úzkých svarů přes celou tloušťku svařovaného materiálu a odstranění vad svarového spoje. Pro hodnocení vlivu těchto parametrů byla zvolena žáruvzdorná ocel X22CrMoV12-1 a titanová slitina Ti-6Al-4V.",
  booktitle="Využití laseru v průmyslu",
  chapter="115659",
  howpublished="print",
  year="2015",
  month="march",
  pages="144--149",
  type="conference paper"
}