Detail publikace
Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO
FREJKOVÁ, D. CHALUPSKÝ, V.
Originální název
Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO
Český název
Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
cs
Originální abstrakt
This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.
Český abstrakt
This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.
Klíčová slova
Řízení vztahů k zákazníkům, tržní orientace, B2B, B2C, velikost firmy
Rok RIV
2013
Vydáno
30.12.2013
Nakladatel
AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.
Místo
Brno
ISSN
1802-8527
Periodikum
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
Ročník
VII
Číslo
17
Stát
CZ
Strany od
52
Strany do
60
Strany počet
9
Dokumenty
BibTex
@article{BUT106085,
author="Daniela {Frejková} and Vladimír {Chalupský}",
title="Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO",
annote="This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.",
address="AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.",
chapter="106085",
institution="AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.",
number="17",
volume="VII",
year="2013",
month="december",
pages="52--60",
publisher="AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.",
type="journal article - other"
}