Detail publikace

Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO

FREJKOVÁ, D. CHALUPSKÝ, V.

Originální název

Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO

Český název

Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

cs

Originální abstrakt

This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.

Český abstrakt

This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.

Klíčová slova

Řízení vztahů k zákazníkům, tržní orientace, B2B, B2C, velikost firmy

Rok RIV

2013

Vydáno

30.12.2013

Nakladatel

AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.

Místo

Brno

ISSN

1802-8527

Periodikum

TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

Ročník

VII

Číslo

17

Stát

CZ

Strany od

52

Strany do

60

Strany počet

9

Dokumenty

BibTex


@article{BUT106085,
  author="Daniela {Frejková} and Vladimír {Chalupský}",
  title="Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO",
  annote="This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.",
  address="AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.",
  chapter="106085",
  institution="AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.",
  number="17",
  volume="VII",
  year="2013",
  month="december",
  pages="52--60",
  publisher="AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.",
  type="journal article - other"
}