Detail publikace

KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2

PROCHÁZKA, P. ČERVINKA, D.

Originální název

KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2

Anglický název

Construction hydrogen electromobile SEM-H2

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Článek popisuje koncepci malého elektromobilu s vodíkovými palivovými články zkonstruovaného na UVEE. Dále je popsána funkce všech konstrukčních celků a elektronických zařízení a jejich zástavba do elektromobilu. Primárním zdrojem elektrické energie pro elektromobil jsou palivové články o výkonu 2x1,2kW. Pro vykrývání výkonových špiček při akceleraci je systém doplněn akumulátorem tvořeným články Li-Fe-PO4, umožňujícími výkon 8kW. Další výhodou přítomnosti tohoto akumulátoru je možnost rekuperace při brždění. Pro úsporu vodíku při běžném provozu je možno akumulátory nabíjet i z rozvodné sítě. K tomu slouží síťová nabíječka 45V 30A tvořená malým spínaným zdrojem, která může být součástí elektromobilu.

Anglický abstrakt

The article deals with construction of small hydrogen electromobile with LiFePo battery.

Klíčová slova

elektromobil, vodíkový palivový článek, Li-ion akumulátor, bezkartáčový pohon.

Klíčová slova v angličtině

Electromobile, fuel cell, Li-Ion battery, induction machine

Autoři

PROCHÁZKA, P.; ČERVINKA, D.

Rok RIV

2009

Vydáno

11. 11. 2009

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-3974-0

Kniha

ELEKTRICKÉ POHONY A VÝKONOVÁ ELEKTRONIKA EPVE09

Strany od

87

Strany do

95

Strany počet

9

BibTex

@inproceedings{BUT33316,
  author="Petr {Procházka} and Dalibor {Červinka}",
  title="KONSTRUKCE VODÍKOVÉHO ELEKTROMOBILU SEM-H2",
  booktitle="ELEKTRICKÉ POHONY A VÝKONOVÁ ELEKTRONIKA EPVE09",
  year="2009",
  pages="87--95",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-3974-0"
}