Detail publikace

Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu

POLČÁK, L.

Originální název

Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu

Anglický název

Customers’ privacy in the environment of online advertisement on Czech web

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Reklama zajišťuje chod celé řady webových serverů, pro které často bývá hlavním zdrojem příjmů. V dnešním marketingu se používá celá řada způsobů cílení reklamy včetně cílení na dřívější zákazníky identifikované e-mailem nebo telefonním číslem. Pro zobrazení co nejrelevantnější reklamy se využívají aukční servery, které šíří nabídky prozrazující velké detaily o uživateli, jeho vlastnostech, prohlížeči, poloze apod. Proto jsou v poslední době podávány četné stížnosti k dohledovým orgánům. Jaký je stav v ČR? Tento článek ukazuje, že neradostný.

Anglický abstrakt

Bid requests in Internet auctions for advertisement impressions propagate details about users, their attributes, browsers, location etc. Recently, several complaints have been lodged with several supervisory data protection authorities. This paper shows that special categories of personal data are processed in RTB initiated by Czech websites without seeking consent.

Klíčová slova

Internetová reklama, Real Time Bidding, soukromí, GDPR, Transparency and Consent Framework.

Klíčová slova v angličtině

Internet advertisement, Real Time Bidding, privacy, GDPR, Transparency and Consent Framework.

Autoři

POLČÁK, L.

Vydáno

24. 3. 2020

ISSN

1211-8737

Periodikum

DSM Data Security Management

Ročník

2020

Číslo

1

Stát

Česká republika

Strany od

11

Strany do

16

Strany počet

6

URL

BibTex

@article{BUT163424,
  author="Libor {Polčák}",
  title="Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu",
  journal="DSM Data Security Management",
  year="2020",
  volume="2020",
  number="1",
  pages="11--16",
  issn="1211-8737",
  url="https://tate.cz/dsm-zdarma"
}