Detail publikace
Noční nehoda trolejbusu a chodce
BILÍK, M. SEMELA, M. BRADÁČ, A. KLEDUS, R.
Originální název
Noční nehoda trolejbusu a chodce
Český název
Noční nehoda trolejbusu a chodce
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V příspěvku je popsána komplexní analýza neobvyklé silniční nehody s využitím velkého objemu dat z tachografických záznamů tří vozidel. V jednom krajském městě byl v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že muže přejelo neznámé vozidlo. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení vyžádán znalecký posudek. Řešení posudku vyžadovalo provedení analýz několika hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer tak, aby bylo možné správně vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro potřeby řešení bylo provedeno několik experimentů, kterými byly získávány údaje potřebné pro řešení a ověřována správnost hypotéz z předběžného simulačního modelování.
Český abstrakt
V příspěvku je popsána komplexní analýza neobvyklé silniční nehody s využitím velkého objemu dat z tachografických záznamů tří vozidel. V jednom krajském městě byl v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že muže přejelo neznámé vozidlo. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení vyžádán znalecký posudek. Řešení posudku vyžadovalo provedení analýz několika hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer tak, aby bylo možné správně vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro potřeby řešení bylo provedeno několik experimentů, kterými byly získávány údaje potřebné pro řešení a ověřována správnost hypotéz z předběžného simulačního modelování.
Klíčová slova
Nárazové zkoušky, sběr dat, střet, zpomalení
Vydáno
11.12.2017
Nakladatel
Akademické nakladatelství CERM
Místo
Brno
ISSN
1211-443X
Periodikum
Soudní inženýrství
Ročník
2017
Číslo
2
Stát
CZ
Strany od
116
Strany do
129
Strany počet
14
Dokumenty
BibTex
@article{BUT148042,
author="Martin {Bilík} and Marek {Semela} and Albert {Bradáč} and Robert {Kledus}",
title="Noční nehoda trolejbusu a chodce",
annote="V příspěvku je popsána komplexní analýza neobvyklé silniční nehody s využitím velkého objemu dat z tachografických záznamů tří vozidel. V jednom krajském městě byl v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že muže přejelo neznámé vozidlo. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení vyžádán znalecký posudek. Řešení posudku vyžadovalo provedení analýz
několika hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer tak, aby bylo možné správně vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro potřeby řešení bylo provedeno několik experimentů, kterými byly získávány údaje potřebné pro řešení a ověřována správnost hypotéz z předběžného simulačního modelování.",
address="Akademické nakladatelství CERM",
chapter="148042",
howpublished="print",
institution="Akademické nakladatelství CERM",
number="2",
volume="2017",
year="2017",
month="december",
pages="116--129",
publisher="Akademické nakladatelství CERM",
type="journal article - other"
}