Detail publikace

POP-UP/Aktivace nevyužívaných prostorů

JOJA, M. PETŘÍČKOVÁ, M.

Originální název

POP-UP/Aktivace nevyužívaných prostorů

Český název

POP-UP/Aktivace nevyužívaných prostorů

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Současná generace označovaná „millenials“ přináší nový životní styl, jemuž se trh musí přizpůsobit, pokud chce udržet krok s aktuálními trendy. Generace, kterým se otevřely nepřeberné možnosti pro vlastní realizaci, většinu svého života tráví „online“, připojeni na sociálních sítích, které určují kulturní dění. Sdílení zážitků formou blogu a fotek je novou formou předávání zkušeností, stírá se rozdíl mezi skutečným prožitkem a tím předaným prostřednictvím sociálních platforem. Entuziasmus pro cestování a objevování nových věcí není identický s dlouhodobým plánováním a preferuje krátkodobé a dočasné formy fungování. Proto tento životní styl poskytuje prostor pro trend označovaný pop-up. Pop-up nepatří mezi nové tendence. Úspěch pop-up staví současně na neomezených možnostech tvorby nově vzniklé kulturní scény a množství opuštěných a zanedbaných míst v samotných centrech dění po ekonomické recesi. Pop-up je obecný termín užívaný s jakoukoliv formou obchodu, stravování nebo události, která je striktně krátkodobá, je založen na principu překvapení, nabízí nečekaný a netradiční zážitek „teď a tady“. V USA má pop-up průmysl již dlouholetou tradici a existuje množství serverů, které zprostředkovávají komunikaci mezi majiteli nevyužívaných prostorů a provozovatelů dočasných aktivit. Většina z nich nabízí kompletní balíčky služeb, tzv. „end-to.end service“, od počátečního konceptu přes realizaci a následný marketing jak získat cílové skupiny. Jedním z průkopníků je od roku 2012 Pop-up Republic a trend se posouvá dále i přes hranice kontinentů. Pop-up v zahraničí, úspěšnost individuálních projektů v České republice, česká pop-up kulturní scéna podpořená platformou pro komunikaci a řešení problémů spojených nejen s legislativním procesem jsou otázky, jejichž analýzou se bude příspěvek zabývat.

Český abstrakt

Současná generace označovaná „millenials“ přináší nový životní styl, jemuž se trh musí přizpůsobit, pokud chce udržet krok s aktuálními trendy. Generace, kterým se otevřely nepřeberné možnosti pro vlastní realizaci, většinu svého života tráví „online“, připojeni na sociálních sítích, které určují kulturní dění. Sdílení zážitků formou blogu a fotek je novou formou předávání zkušeností, stírá se rozdíl mezi skutečným prožitkem a tím předaným prostřednictvím sociálních platforem. Entuziasmus pro cestování a objevování nových věcí není identický s dlouhodobým plánováním a preferuje krátkodobé a dočasné formy fungování. Proto tento životní styl poskytuje prostor pro trend označovaný pop-up. Pop-up nepatří mezi nové tendence. Úspěch pop-up staví současně na neomezených možnostech tvorby nově vzniklé kulturní scény a množství opuštěných a zanedbaných míst v samotných centrech dění po ekonomické recesi. Pop-up je obecný termín užívaný s jakoukoliv formou obchodu, stravování nebo události, která je striktně krátkodobá, je založen na principu překvapení, nabízí nečekaný a netradiční zážitek „teď a tady“. V USA má pop-up průmysl již dlouholetou tradici a existuje množství serverů, které zprostředkovávají komunikaci mezi majiteli nevyužívaných prostorů a provozovatelů dočasných aktivit. Většina z nich nabízí kompletní balíčky služeb, tzv. „end-to.end service“, od počátečního konceptu přes realizaci a následný marketing jak získat cílové skupiny. Jedním z průkopníků je od roku 2012 Pop-up Republic a trend se posouvá dále i přes hranice kontinentů. Pop-up v zahraničí, úspěšnost individuálních projektů v České republice, česká pop-up kulturní scéna podpořená platformou pro komunikaci a řešení problémů spojených nejen s legislativním procesem jsou otázky, jejichž analýzou se bude příspěvek zabývat.

Klíčová slova

pop up, dočasný, dočasné využití, aktivace, opuuštěná místa, zanedbaná místa, millenials, mosilana, industra

Vydáno

10.11.2017

Nakladatel

VŠB Ostrava Fakulta architektury

Místo

Ostrava

ISBN

978-80-248-4058-1

Kniha

9th Architecture in Perspective 2017

Číslo edice

první

Strany od

47

Strany do

50

Strany počet

300

BibTex


@inproceedings{BUT142023,
  author="Marie {Joja} and Monika {Petříčková}",
  title="POP-UP/Aktivace nevyužívaných prostorů",
  annote="Současná generace označovaná „millenials“ přináší nový životní styl, jemuž se trh musí přizpůsobit, pokud chce udržet krok s aktuálními trendy. Generace, kterým se otevřely nepřeberné možnosti pro vlastní realizaci, většinu svého života tráví „online“, připojeni na sociálních sítích, které určují kulturní dění.  Sdílení zážitků formou blogu a fotek je novou formou předávání zkušeností, stírá se rozdíl mezi skutečným prožitkem a tím předaným prostřednictvím sociálních platforem.
Entuziasmus pro cestování a objevování nových věcí není identický s dlouhodobým plánováním a preferuje krátkodobé a dočasné formy fungování.  Proto tento životní styl poskytuje prostor pro trend označovaný pop-up. Pop-up nepatří mezi nové tendence. Úspěch pop-up staví současně na neomezených možnostech tvorby nově vzniklé kulturní scény a množství opuštěných a zanedbaných míst v samotných centrech dění po ekonomické recesi. Pop-up je obecný termín užívaný s jakoukoliv formou obchodu, stravování nebo události, která je striktně krátkodobá, je založen na principu  překvapení, nabízí nečekaný a netradiční zážitek „teď a tady“. 
V USA má pop-up průmysl již dlouholetou tradici a existuje množství serverů, které zprostředkovávají komunikaci mezi majiteli nevyužívaných prostorů a provozovatelů dočasných aktivit. Většina z nich nabízí kompletní balíčky služeb, tzv. „end-to.end service“, od počátečního konceptu přes realizaci a následný marketing jak získat cílové skupiny. Jedním z průkopníků je od roku 2012 Pop-up Republic a trend se posouvá dále i přes hranice kontinentů. 
Pop-up v zahraničí, úspěšnost individuálních projektů v České republice, česká pop-up kulturní scéna podpořená platformou pro komunikaci a řešení problémů spojených nejen s legislativním procesem jsou otázky, jejichž analýzou se bude příspěvek zabývat.",
  address="VŠB Ostrava Fakulta architektury",
  booktitle="9th Architecture in Perspective 2017",
  chapter="142023",
  howpublished="print",
  institution="VŠB Ostrava Fakulta architektury",
  year="2017",
  month="november",
  pages="47--50",
  publisher="VŠB Ostrava Fakulta architektury",
  type="conference paper"
}