Detail publikace

MĚŘENÍ VIZUÁLNÍCH VJEMŮ ŘIDIČE

BELÁK, M.

Originální název

MĚŘENÍ VIZUÁLNÍCH VJEMŮ ŘIDIČE

Český název

MĚŘENÍ VIZUÁLNÍCH VJEMŮ ŘIDIČE

Typ

článek ve sborníku mimo WoS a Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Při vzniku dopravních nehod je chování řidičů a jejich včasná reakce na podněty (resp. reakční doba) v mnoha případech velmi důležitým parametrem ovlivňujícím následky dopravní nehody. Při samotné analýze je zapotřebí v mnoha případech určit dobu, resp. rozmezí dob, po kterou jednotlivé úkony trvaly a zda by včasná reakce odvrátila střet či ne. Článek je výčtem rešeršní činnosti autora související s tématem disertační práce: „Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění“ a zabývá se jednak poznatky, které byli v oblasti zkoumání situace kolem vozidla získány a také způsoby, které se k měření užívají.

Český abstrakt

Při vzniku dopravních nehod je chování řidičů a jejich včasná reakce na podněty (resp. reakční doba) v mnoha případech velmi důležitým parametrem ovlivňujícím následky dopravní nehody. Při samotné analýze je zapotřebí v mnoha případech určit dobu, resp. rozmezí dob, po kterou jednotlivé úkony trvaly a zda by včasná reakce odvrátila střet či ne. Článek je výčtem rešeršní činnosti autora související s tématem disertační práce: „Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění“ a zabývá se jednak poznatky, které byli v oblasti zkoumání situace kolem vozidla získány a také způsoby, které se k měření užívají.

Klíčová slova

Situace za vozidlem, reakční doba, měření, eyetracker, eyetracking.

Rok RIV

2015

Vydáno

29.01.2015

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-5091-2

Kniha

Juniorstav 2015 17. odoborná konference doktorského studia

Číslo edice

1

Strany od

1

Strany do

10

Strany počet

10

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT116888,
  author="Michal {Belák}",
  title="MĚŘENÍ VIZUÁLNÍCH VJEMŮ ŘIDIČE",
  annote="Při vzniku dopravních nehod je chování řidičů a jejich včasná reakce na podněty (resp. reakční doba) v mnoha případech velmi důležitým parametrem ovlivňujícím následky dopravní nehody. Při samotné analýze je zapotřebí v mnoha případech určit dobu, resp. rozmezí dob, po kterou jednotlivé úkony trvaly a zda by včasná reakce odvrátila střet či ne.
Článek je výčtem rešeršní činnosti autora související s tématem disertační práce: „Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění“ a zabývá se jednak poznatky, které byli v oblasti zkoumání situace kolem vozidla získány a také způsoby, které se k měření užívají.",
  address="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební",
  booktitle="Juniorstav 2015 17. odoborná konference doktorského studia",
  chapter="116888",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební",
  year="2015",
  month="january",
  pages="1--10",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební"
}