Detail produktu

Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací

DRÁB, A. HRDLIČKA, L. SIMON, P. PLÁŠEK, O. ŠPANO, M.

Typ produktu

metodika certifikovaná uplatněná

Abstrakt

Cílem metodiky je usnadnit návrh mostních konstrukcí převádějících železniční dráhu přes překážku, jejíž prostor není z různých důvodů vyhovující. Převažujícím důvodem pro užití, v metodice uvedeného unikátního technického řešení nosné konstrukce je zvětšení volné výšky pod mostem, resp. zdvih dolní hrany nosné konstrukce mostu nahoru pomocí snížení stavební výšky při zachování stávající nivelety překračující komunikace, jejíž posun nemusí být ekonomicky či technicky možný. Především to může být účelné nejen pro zvětšení volné výšky pod mosty překračující pozemní komunikace nebo vodní toky a pro zlepšení jejich průchodnosti v místech dosavadních omezení, ale také pro mosty přes vodní toky, které vyžadují zvětšení průtočného profilu. Metodika dále zpracovává návrhová opatření pro povodňovou ochranu křížících se objektů, která je navržena za účelem omezení povodňových škod na objektech a přilehlém okolí. S tím souvisí i rychlejší obnova dopravní obslužnosti trati a úspora finančních nákladů.

Klíčová slova

železnice, most, povodeň

Datum vzniku

7. 11. 2014

Umístění

Hlavní řešitel projektu

Možnosti využití

K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

Licenční poplatek

Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek