Detail publikace

Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití

ZICH, R. VESELÁ, J.

Originální název

Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití

Anglický název

Application of techniques based on the focus group and group discussion in the research of perception of relations between image and the success of the company

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Metody kvalitativního výzkumu jsou obecně považovány za méně vhodné pro výzkumy, jejichž výsledky mají být zobecněny. Při hledání nových východisek a zkoumání obtížně kvantifikovatelných jevů je však využití těchto metod jednoznačně odůvodnitelné. Předkládaný příspěvek nastiňuje použití kvalitativního přístupu účelového skupinového rozhovoru založeného na technikách vycházejících z focus group a skupinové diskuze při výzkumu zaměřeném na image podniku ve vztahu k jeho úspěchu v tržním prostředí.

Anglický abstrakt

Qualitative research methods are generally considered less suitable for research which results may be generalized. However, in search of new foundations and in research of difficult quantifiable phenomena is use of these methods clearly justifiable. This paper outlines the use of the qualitative approach of targeted group interview based on the techniques of focus group and group discussions in research aimed at the image of the company in relation to its success in the marketplace.

Klíčová slova

image, focus group, kvalitativní výzkum

Klíčová slova v angličtině

image, focus group, qualitative research

Autoři

ZICH, R.; VESELÁ, J.

Rok RIV

2013

Vydáno

7. 2. 2013

ISBN

978-5-7526-0597-0

Kniha

Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe.

Strany od

221

Strany do

229

Strany počet

9

BibTex

@inproceedings{BUT100133,
  author="Robert {Zich} and Jitka {Veselá}",
  title="Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití",
  booktitle="Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe.",
  year="2013",
  pages="221--229",
  isbn="978-5-7526-0597-0"
}