Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.11.2016 — 31.10.2020
Zdroje financování
Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON (2015-2025)
- plně financující (2016-11-01 - 2020-10-31)
O projektu
Cílem projektu je dokončení vývoje a experimentální ověření spolehlivosti pomocného pohonu kluzáku a zpracování podkladů pro následnou certifikaci zástavby pomocné proudové pohonné jednotky pro vysokovýkonné kompozitní kluzáky dle předpisu CS 22-H. V rámci realizace projektu budou provedeny dlouhodobé zkoušky pro stanovení spolehlivosti navrhovaného pohonu a vypracována metodika pro schvalování kluzáku s pomocným proudovým pohonem. Navrhovaný systém je natolik ojedinělý, že EASA nemá metodiku pro jeho certifikaci a spolupracuje s výrobcem na vytvoření postupů certifikace. Pohonný systém neumožní vzlet kluzáku, ale lze ho využít pro bezpečný návrat na letiště.
Klíčová slovaJET; motor; pohon
Označení
TH02010072
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Pekař Martin - hlavní řešitelJuračka Jaroslav, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Letecký ústav- spolupříjemce (01.11.2016 - 31.10.2020)Vysoké učení technické v Brně- odpovědné pracoviště (01.11.2016 - 10.07.2017)HPH spol. sr.o.- příjemce (01.11.2016 - 31.10.2020)
Výsledky
MATĚJŮ, J. Vyhodnocení parametrů spolehlivost pohonné jednotky z výsledků zkoušek. VUT v Brně: 2019. s. 1-22.Detail
VAVŘÍN, J.; MATĚJŮ, J. Jet powered sailplane reliability. HpH s.r.o., Kutná hora: 2017. p. 1-18.Detail
POTMĚŠIL, J.; JURAČKA, J.: G 304 S JET; Prototyp kluzáku s proudovou pohonnou jednotkou. HpH spol. s r. o., Čáslavská 234, Karlov, 284 01 Kutná Hora. (prototyp)Detail