Detail projektu

Vývoj nového typu senzoru na bázi změny vlastností optických vláken pro aplikaci v systémech vysokorychlostního dynamického vážení vozidel na silniční síti

Období řešení: 01.01.2011 — 31.12.2014

Zdroje financování

Technologická agentura ČR - Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

- plně financující (2011-01-01 - 2014-12-31)

O projektu

Cílem projektu je kompletní vývoj zcela nového typu senzoru na bázi změny vlastností chování optických vláken pro aplikaci v systémech vysokorychlostního dynamického vážení vozidel na silniční síti. Senzor bude mít kvalitativně vyšší úroveň než dosud používané senzory pro vážící systémy, které jsou založené na odlišných principech. Senzor poskytne zvýšení přesnosti měření hmotnosti projíždějících vozidel se zaměřením na nákladní automobily, korektní detekci dosud neměřitelných nebo obtížně detekovatelných parametrů projíždějících vozidel se zřetelem na možnost systémů vybavených tímto senzorem stát se pracovním měřidlem dle zákona č. 505/1990 Sb. V rámci projektu budou rovněž kompletně dokončeny veškeré přípravné činnosti pro zahájení sériové výroby senzoru.

Popis anglicky
The goal of this project is to develop new type of fiber-optic based sensor for high speed weigh in motion (WIM) on roads and highways. The sensor outputs should be much more accurate and better quality in comparison to other sensors used in current systems because of other type of measurement method. The sensor should provide better results for passing vehicles, especially for trucks and lorries and will be able to detect vehicle parameters which are very difficult to recognize with present systems. In addition, systems equipped with such sensor should be certification-ready and should become an official measuring tool by course of law no 505/1990. Part of the development is also to prepare all necessaries for sensor industrialization.

Klíčová slova
Optické vlákno, senzor, WIM, vážení za jízdy, vysokorychlostní, nápravová hmotnost, hmotnost vozidla

Klíčová slova anglicky
Fiber-optic, sensor, WIM, weigh-in-motion, highspeed, axle load, gross vehicle weight, vehicles

Označení

TA01030859

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Útvary

Ústav mikroelektroniky
- příjemce (01.01.2011 - 31.12.2011)

Výsledky

HOLÍK, M.; URBAN, F.; MIKEL, B. TENSILE STRENGTH OF FIBER FUSION SPLICES WITH ANGULAR FIBER CLEAVING. In Sbornik IMAPS CS 2012. 2012. p. 124-128. ISBN: 978-80-214-4539-0.
Detail

HOLÍK, M.; URBAN, F. Spektrální analyzátor se zabudovaným širokospektrálním optickým zdrojem v oblastech 1310 nm a 1550 nm. In Sborník příspěvků multioborové konference Laser53. 1. UPT AV ČR, v.v.i., 2013. s. 32-33. ISBN: 978-80-87441-10-7.
Detail

HOLÍK, M.; URBAN, F.; MIKEL, B. Stimulated Brillouin scattering for generating an acoustic wave in optical fibers. In Sbornik 18th CPS 2012. 2012. p. 68-68. ISBN: 978-80-244-3193-2.
Detail

HOLÍK, M. Stimulovaný Brillouinův rozptyl a jeho využití. In Sborník příspěvků multioborové konference LASER52. ÚPT AV ČR, 2012. s. 22-22. ISBN: 978-80-87441-08-4.
Detail

HOLÍK, M.; URBAN, F. Acoustic wave propagation in optical fiber. In Sbornik EEICT 2012. BRNO: LITERA Brno, 2012. p. 319-323. ISBN: 978-80-214-4462-1.
Detail

ČOŽÍK, O. Použití blokovacích kondenzátorů při návrhu DPS. Slaboproudý obzor, 2013, roč. 69, č. 3, s. 11-20. ISSN: 0037-668X.
Detail

ČOŽÍK, O.; KADLEC, J.; URBAN, F.; VRBA, R.: WIMboard; PCB karta pro vyhodnocení optického signálu pro senzor WIM. Instalováno do testovacího stanoviště firmy CROSS Zlín.. URL: http://www.umel.feec.vutbr.cz/vav. (prototyp)
Detail

ČOŽÍK, O.; KADLEC, J.; VRBA, R.; URBAN, F.: WIMboard; Převodníková karta pro vyhodnocení optických signálů. Instalováno do testovacího stanoviště firmy CROSS Zlín.. URL: http://www.umel.feec.vutbr.cz/vav. (prototyp)
Detail

HOLÍK, M.; URBAN, F.; MIKEL, B.: Wavelength tuner; Zařízení pro měření spektrální charakteristik vláknových mřížek. Laboratoř N1.17 Technická 10 VUT Brno. (funkční vzorek)
Detail

Odkaz