Detail projektu

Interaktivní podpora výuky funkcionálního a logického programování

Období řešení: 01.01.2010 — 31.12.2010

Zdroje financování

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Fond rozvoje vysokých škol (FRVŠ)

- plně financující (2010-01-01 - 2010-12-31)

O projektu

Vytvořili jsme interaktivní pomůcku pro demonstraci různých typů redukcí a rezolucí klasických logických a funkcionálních programovacích jazyků, se zaměřením na redukce v lambda kalkulu a SLD rezoluce v Prologu

Pomocí interaktivních výukových programů se studenti formou animací seznámí s touto problematikou. S využitím názorných animovaných příkladů se studenti seznámí s technikami redukcí, rezolucí a modifikací u funkcionálních a logických programovacích jazyků.

Popis anglicky
We have created an interactive tool for demonstrating various types of reductions and resolutions of classical logic and functional programming languages.  We have focused on the reduction in lambda calculus and SLD resolution in Prolog. We have used animated examples to get the students familiar with reduction and resolution techniques in functional and logical programming languages.

Klíčová slova
redukce, rezoluce, SLD, Prolog, animace, funkcionální programování, logické programování

Klíčová slova anglicky
reduction, resolution, SLD, Prolog, animation, functional programming, logic programming

Označení

FR2392/2010/G1

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Jirák Ota, Ing. - hlavní řešitel
Goldefus Filip, Mgr. - spoluřešitel
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. - spoluřešitel

Útvary

Ústav informačních systémů
- spolupříjemce (01.01.2010 - 31.12.2010)

Výsledky

GOLDEFUS, F.; JIRÁK, O. Application of e-Learning in Programming Languages Theory. Proceedings of the 8th International Conference ICETA 2010. Stará Lesná: elfa, s.r.o., TU Kosice, 2010. p. 321-325. ISBN: 978-80-8086-166-7.
Detail

Odkaz