Detail projektu

Možnosti efektivního řízení dopravního proudu při kongescích na D a R pomocí ITS.

Období řešení: 01.04.2007 — 31.12.2009

O projektu

Projekt zmapuje inteligentní dopravní systémy v Evropě a ve světě, které jsou užívány k ovlivňování dopravního proudu při kongescích. Dále budou zjištěny potřeby všech účastníků procesu zpracováním procesní i psychologické analýzy. Na základě výsledků předchozích kroků bude navržena architektura systému. Z navržené funkční architektury systému vyplyne návrh konkrétních aplikací pro řízení dopravního proudu při kongescích. Vybraná aplikace bude pilotně ověřena a vyhodnocena.

Popis anglicky
The project will map Intelligent Transport Systems in the Europe and in the world, which are using for congestion traffic flow management. Process and psychological analysis will be done and customer needs will be collected. The system architecture will be designed at the results of previous steps. Specific application for congestion traffic flow management will be designed on the basis of system architecture. Selected application will be pilot tested and evaluated.

Klíčová slova
kongesce, řízení dopravy, dopravní proud

Klíčová slova anglicky
congestion, traffic management, traffic flow

Označení

CG743-088-120

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Ščerba Marek, Mgr. - hlavní řešitel
Apeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D. - spoluřešitel

Útvary

Vysoké učení technické v Brně
- odpovědné pracoviště (01.04.2007 - nezadáno)
Ústav pozemních komunikací
- spolupříjemce (01.04.2007 - nezadáno)
CDV
- příjemce (01.04.2007 - nezadáno)

Zdroje financování

Ministerstvo dopravy a spojů ČR - Podpora realizace udržitelného rozvoje dopravy

- plně financující (2007-04-01 - 2009-12-31)

Výsledky

APELTAUER, T.; BUREŠ, J.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Měření dopravního proudu pomocí GPS. In Družicové metody v geodetické praxi. 1. Brno: ECON publishing, s.r.o., 2008. s. 58-66. ISBN: 978-80-86433-44-8.
Detail

MACUR, J.; HOLCNER, P.; APELTAUER, T. Pattern Formation in Traffic Microscopic Model. In Traffic and Granular Flow 07. Traffic and Granular Flow. Berlin: Springer-Verlag, 2009. p. 259-264. ISBN: 978-3-540-77073-2.
Detail

APELTAUER, T.; BUREŠ, J.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Dynamické vlastnosti dopravního proudu měřené systémem GPS. In Aktuální trendy ve výuce dopravního stavitelství. 1. Praha: ČVUT v Praze, 2008. s. 1-10. ISBN: 978-80-01-04074-4.
Detail

APELTAUER, T.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Monitorování dopravního proudu - proč a jak?. Silnice a železnice, 2008, roč. 3, č. 2, s. 2-6. ISSN: 1801-822X.
Detail

APELTAUER, T.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Ověření některých modelů dopravního proudu. Silnice a železnice, 2009, roč. 4, č. 2, s. 51-54. ISSN: 1801-822X.
Detail

ŠČERBA, M.; APELTAUER, T.; SMĚLÝ, M. Efficient Management of Traffic Flow at Congestions Using Mobile ITS. Bratislava: 2009. p. 1-6.
Detail

AKKERMAN, A.; KUDRNA, J.; APELTAUER, T. Urban Commuting and Daytime Population In Small Areas of a Metropolis: A Case Study of Brno, Czech Republic. PROMET– Traffic &Transportation, 2009, vol. 21, no. 4, p. 247-258. ISSN: 0353-5320.
Detail

ŠČERBA, M.; APELTAUER, T.; SMĚLÝ, M. Efektivní řízení dopravního proudu při kongescích na D a R pomocí ITS. Praha: 2009. s. 1-6.
Detail

MACUR, J.; APELTAUER, T.; HOLCNER, P.: Model IDM; Simulační nástroj pro model dopravního proudu IDM. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební. URL: http://www.fce.vutbr.cz/AIU/VaV/2009/software/idm/index.html. (software)
Detail

APELTAUER, T.: GridGain; Implementace platformy GridGain do prostředí MS Windows. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební. URL: http://www.fce.vutbr.cz/AIU/VaV/2009/software/gridgain/index.html. (software)
Detail