• Události
  • Sem patřím
  • Centrum sportovních aktivit VUT v Brně
  • Výzkumná centra

  • Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.

Školení zaměstnanců

Dokumenty ke stažení


Všichni zaměstnanci VUT mohou přes program Erasmus+ vycestovat na školící pobyt. Cílem školení je podpořit vzájemné vztahy a spolupráci mezi vysokými školami a podniky v rámci evropského prostoru, zvýšit odbornost zaměstnance na dané pracovní pozici.

Na školení lze vycestovat do následujících zemí:

  • Norsko, Dánsko, Lucembursko, Island, Švédsko, Irsko, Finsko, Lichtenštejnsko (153€/den do 14. dne aktivity)
  • Nizozemsko, Rakousko, Belgie, Francie, Německo, Itálie, Španělsko, Kypr, Řecko, Malta, Portugalsko (136€/ den do 14. dne aktivity)
  • Slovinsko, Estonsko, Lotyšsko, Chorvatsko, Slovensko, Litva, Turecko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Buhlharsko, Republika Severní Makedonie, Srbsko (119€/den do 14. dne aktivity)

Podmínky účasti

Školení v zahraničí se může účastnit zaměstnanec, který:

  • má na VUT pracovní smlouvu na HPP (plný nebo zkrácený úvazek)
  • byl vybrán ve výběrovém řízení
  • splňuje kvalifikační podmínky programu Erasmus+ pro zaměstnanecké pobyty

Podmínky školení

Tato aktivita umožňuje zaměstnancům VUT absolvovat školení na zahraniční partnerské vysokoškolské instituci nebo ve vybraném podniku. U těchto pobytů není nutnost uzavírat inter-institucionální smlouvy mezi jednotlivými pracovišti. Školení na zahraniční instituci musí proběhnout v minimální délce 8 hodin za týden či jakoukoliv kratší dobu.

Délka pobytu

  • 2 po sobě jdoucí dny až 60 dnů

Uznatelné aktivity

  • Staff Week
  • Job shadowing (stínování zaměstnance na zahraniční univerzitě)
  • Metodická školení pro učitele
  • Jazykové kurzy

Neuznatelné aktivity

  • účast na konferenci
  • domlouvání spolupráce, práce na společném projektu

Účast na jazykových kurzech je doporučena především pro zaměstnance, kteří vedou pravidelně výuku v anglickém jazyce, pořádají akce pro zahraniční návštěvy, spolupracují se zahraničními studenty, využívají aktivně anglický jazyk na dané pracovní pozici. Účast na jazykových kurzech jiného jazyka musí být řádně zdůvodněna (podmínkou je aktivní používání druhého jazyka na pracovní pozici).

Jazykové kurzy mohou tvořit maximálně 20 % z přiděleného rozpočtu na daný akademický rok. Počet jazykových kurzů na F/S určuje Institucionální koordinátor na začátku projektového období.

Finanční podmínky

Finanční podpora je pouze příspěvkem a neklade si za cíl pokrývat veškeré náklady a předpokládá se finanční spoluúčast fakulty, která zaměstnance na mobilitu vysílá.

  • finanční podpora je určena na pokrytí části nákladů souvisejících s výukovým pobytem a představuje příspěvek na zvýšené náklady spojené s pobytem v zahraničí.
  • finanční podpora se přiděluje zvlášť na pobytové náklady a na cestovné, a to paušální částkou. Výše grantu na cestovné vychází z kilometrové vzdálenosti, vypočtené Distance Calculatorem (přidat odkaz).
  • finanční podpora na pobytové náklady je poskytována výlučně na dny aktivity, které jsou potvrzené v Mobility Agreementu.
  • finanční podpora nemůže být použita k úhradě nákladů, které jsou již hrazeny z jiných akcí/programů EU.

Období online mobility není ze strany program Erasmus+ finančně podpořeno. Finanční podpora je přiznána pouze za období fyzické mobility.

Termíny přihlašování

Termíny 2024

Výběrové řízení na letní semestr 23/24

  • leden 2024
  • realizace mobilit od 1.2.2024 do 15.9.2024

Výběrové řízení na zimní semestr 24/25

  • duben–květen 2024
  • realizace mobilit od 1.7.2024 do 31.1.2025

Termín výběrových řízení je orientační a závisí především na aktuální dostupnosti finančních prostředků v rámci Erasmus+. V případě zbývajících finančních prostředků může Institucionální koordinátor vyhlásit dodatečné výběrové řízení.

Kritéria výběru zaměstnance

Bude zveřejněno na webových stránkách během vyhlášení výběrového řézení.

Přihláška

Přihláška se podává prostřednictvím elektronického formuláře.

Před odjezdem

Po ukončení výběrového řízení obdrží zaměstnanec potvrzení od Institucionálního koordinátora, včetně návodu, jak postupovat před zahájením mobility.

Mobility Agreement

Zaměstnanec je povinen před zahájením mobility řádné vyplnit a nechat podepsat Mobility Agreement. Mobility Agreement musí obsahovat popis plánované aktivity.

Mobility Agreement podepisuje a schvaluje:

  1. vyjíždějící zaměstnanec
  2. proděkan pro zahraničí (popřípadě jiná pověřená osoba)
  3. přijímající instituce

Cestovní příkaz

Po schválení mobility Mobility Agreementu si zaměstnanec založí a vyplní cestovní příkaz, kam uvede svoje přepokládané náklady. Nákup letenek, jízdenek a platby za ubytování se provádí až po schválení cestovního příkazu nadřízeným. Při nákupu letenek doporučujeme sjednání pojištění na storno, 

  • OINT doplní do cestovní příkazu číslo účastnické smlouvy a zdroj financování za Erasmus
  • Zaměstnanec doplní zdroj financování, ze kterého se bude hradit případný doplatek fakulty a pojištění

Uzavření účastnické smlouvy

  • Po schválení Mobility Agreementu a cestovního příkazu uzavírá vyjíždějící zaměstnanec účastnickou smlouvu s VUT. Dokument připraví OINT a zašle zaměstnanci k podpisu interní poštou nebo emailem (pokud zaměstnanec vlastní certifikovaný el. podpis, lze smlouvu podepsat elektronicky). Podepsaný originál zasílá vyučující zpět na OINT.
  • Účastnická smlouva musí být podepsána před zahájením pobytu.

Během pobytu

  • Během pobytu pracovník dodržuje předem schválený program výuky i počet výukových dní.

Po návratu

Po návratu je povinností účastníka zajistit si potvrzení programu na zahraniční instituci. Potvrzení školícího programu Erasmus+ musí být vydáno nejdříve v den ukončení výukového pobytu. Dny pobytu potvrzených zahraniční stranou se musí shodovat daty uvedenými v Mobility Agreeementu a v účastnické smlouvě.

Potvrzení školení je rozhodující pro určení konečné výše grantu. Akceptuje se také dokument vystavený zahraniční stranou na jejich hlavičkovém papíře.

Po návratu z výukového pobytu je zaměstnanec povinen:

  • odevzdat osobně nebo kufrovou poštou na Oddělení Internacionalizace (OINT) originál Confirmation – potvrzení o reálné délce výukového pobytu podepsaného přijímající organizací, a to nejpozději do 10 dnů od ukončení pobytu (je možné akceptovat i zaslání Confirmation z přijímající instituce na email pracovníka OINT)
  • odevzdat na OINT závěrečnou zprávu
  • vyplnit vyúčtování pracovní cesty a odevzdat veškeré doklady na OINT do 10 pracovních dnů
  • do 15 dnů od výzvy emailem vyplnit závěrečnou zprávu (EU Survey) v online databázi Evropské komise

Pro vyúčtování pracovní cesty je zaměstnanec povinen na OINT dodat:

  • všechny faktury (finální, doklad o rezervaci či zálohová faktura nestačí), lístky za MHD(pokud máte jízdenky fyzicky, prosím doručte je, pokud nakupujete např. v automatu a nabíjíte kartu – je nutný doklad o zaplacení a ceně – zde pouze výpis z účtu nestačí), letenky včetně boarding passů (jakékoliv menší doklady, než A4 je potřeba nalepit na list A4 a popsat jménem a číslem PC)
  • při platbě soukromou kartou je potřeba vždy dodat potvrzení o platbě (výpis z účtu)
  • na faktuře za ubytování musí být uvedeno, zde byla v ceně zahrnuta i strava (pokud ne, tak je potřeba přiložit čestné prohlášení, nebo tuto informaci uvést v závěrečné zprávě). Pokud je na faktuře cena za snídani vyčíslená a uvedená zvlášť, do ubytování si nárokujte pouze cenu za ubytování a snídani si nárokujte pouze v rámci stravného (tzn. neodklikne se ve stravném, ale nikde jinde ji nenárokujte)
  • do vyúčtování se uvádí vždy měna, která je na faktuře
  • pokud je něco hrazeno společně, je potřeba nakopírovat faktury (případně výpisy z účtu) do každého vyúčtování a rozepsat poměrnou částku. Ideální však je, aby každý měl svou fakturu zvlášť. Do el. vyúčtování je možné uvést součet menších částek do jedné souhrnné (např. za MHD, do el. vyúčtování nemusíte rozepisovat jednotlivé jízdenky), je potřeba to rozepsat na papír, ke kterému jsou doklady připevněny
  • v případě nutnosti využití např. taxíku, zapůjčení auta, či pokud cestuje zaměstnanec autem na/z letiště, musí být tato skutečnost vždy uvedena a řádně zdůvodněna v závěrečné zprávě či čestném prohlášení.
  • u cesty autem je nutné, aby bylo dopředu schválené v CP. Pokud tomu tak není, a zaměstnanec si nárokuje proplacení, musí se dodatečně dodat písemné schválení od vedoucího pracovníka a bude proplacena pouze náhrada ve výši jízdenky veřejnou dopravou.
  • v případě náhrady ve výši jízdenky veřejnou dopravou nemůže zaměstnanec nárokovat další náklady spojené s cestou autem (dálniční známka, parkování apod.)

Pobytové náklady

Skupina

Do 14. dne aktivity

Od 15. dne aktivity do 60. dne aktivity

Norsko, Dánsko, Lucembursko, Island, Švédsko, Irsko, Finsko, Lichtenštejnsko

153 EUR/den

107,1 EUR/den

Nizozemsko, Rakousko, Belgie, Francie, Německo, Itálie, Španělsko, Kypr, Řecko, Malta, Portugalsko

136 EUR/den

95,2 EUR/den

Slovinsko, Estonsko, Lotyšsko, Chorvatsko, Slovensko, Litva, Turecko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Bulharsko, Republika Severní Makedonie, Srbsko

119 EUR/den

83,3 EUR/den

Cestovní náklady

Vzdálenost

Cestovní grant

Green Erasmus

10-99 km

23 EUR

 

Mezi 100 a 499 km

180 EUR

210 EUR

Mezi 500 a 1 999 km

275 EUR

320 EUR

Mezi 2 000 a 2 999 km

360 EUR

410 EUR

Mezi 3 000 a 3 999 km

530 EUR

610 EUR

Mezi 4 000 a 7 999 km

820 EUR

 

8 000 km nebo více

1 500 EUR

 

Mimořádné vysoké náklady

  • Zaměstnanci mají možnost požádat o finanční podporu na vysoké cestovní náklady, pokud se rozhodnout cestovat dopravním prostředkem s nižšími emisemi uhlíku
  • Tato finanční podpora je udělována pouze v případě, kdy zaměstnanec bude schopen odůvodnit, že standardní pravidla financování (založená na jednotkových nákladech podle pásem vzdálenosti) nepokrývají alespoň 70 % cestovních nákladů

Green Erasmus

  • V případě využití ekologičtějšího dopravního prostředku, jako je například autobus a vlak, přisluší účastníkovi mobility vyšší cestovní grant. Hlavní část cesty musí být realizována některým z uvedených prostředků a účastníci musí uchovávat důkazy o uskutečnění takovéto cesty (jízdenky).

Další důležité informace k postupu a pravidlům Erasmus+ naleznete v Pokynu č. 19/2017.

Kontakty

Bc. Tomáš Lády

institucionální koordinátor
tel: +420 541 145 145
e-mail: lady@ro.vutbr.cz

Odbor zahraničních vztahů
Rektorát VUT v Brně
Antonínská 548/1
60190, Brno

KONTAKTNÍ HODINY

pondělí-pátek: 8:00-12:00

Užitečné odkazy


Staff Week