- Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizaci na nejnovější verzi. Některé funkce portálu nemusí být podporovány.
- Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
Projekty mobilit
Projekty mobilit je možné uskutečnit jak v rámci Norských fondů, tak Fondů EHP. Cílem projektů mobility je podporovat nadnárodní mobility a poskytovat finanční podporu institucím, které organizují různé druhy mobilit pro své studenty a zaměstnance.
I. výzva a Aktuální termín pro podání žádosti
POZOR! BYLA VYHLÁŠENA NOVÁ VÝZVA 2015B.
Norské fondy
Projekty mobilit a stáže
- Termín pro podání přihlášek: 29.5.2015 - 12.10.2015 do 15:00 (SEČ)
WEBINÁŘ pro Projekty mobilit
- Termín konání 17.9.2015
- Více informací a přihlášku najdete zde.
II. ŽADATEL
Způsobilým žadatelem jsou instituce, konkrétně vzdělávací instituce v České republice:
-
Primární a nižší sekundární vzdělávací instituce (základní školy, víceletá gymnázia, osmileté konzervatoře)
-
Instituce vyššího sekundárního vzdělávání (gymnázia, střední školy, vyšší odborné střední školy a konzervatoře)
-
instituce terciálního vzdělávání, vyšší odborné školy, vysoké školy a univerzity.
III. žádost
Povinné přílohy k žádosti o grant
-
Prohlášení o záměru „Letter of Intent“ všech účastníků projektu. Jde o vyjádření zájmu ze strany institucí, které by měly být zapojeny do projektu, tj. předkladatel projektu a partner nebo partneři projektu, potvrzující jejich závazek realizovat v případě schválení žádosti o grant navrhovaný projekt. Je vyžadován podpis kontaktní osoby uvedené v projektové žádosti nebo podpis statutárního zástupce.
-
Čestné prohlášení „Declaration of Honour“
Formální kritéria žádosti
-
způsobilost domácí i hostitelské instituce
-
žádost o grant byla podána ve stanovené lhůtě uvedené ve výzvě k předkládání návrhů
-
k žádosti jsou přiloženy přílohy
-
žádost je sepsána v angličtině
-
žádost o grant (a její přílohy) je opatřena originálním podpisem oprávněné osoby uvedené ve formuláři žádosti
-
návrh projektu je v souladu s celkovými cíli programu i s podmínkami specifickými pro danou aktivitu
-
žádost o grant je podána na formuláři žádosti, který poskytuje DZS (tj. prostřednictvím databáze CEDR) a v tištěné formě. Pro podání žádosti v databázi CEDR (zvolte "New application registration" v pravém horním rohu, následně "Legal entity without ID") je nutné, aby žadatel (konkrétní osoba) měla naistalovaný kvalifikovaný (osobní) certifikát (vydaný VUT nebo osobní u poskytovatele certifikatů). Tato osoba pak bude vystupovat jako řešitel projektu.
- Doporučujeme při vyplňování žádosti využít manuál a také instruktážní video, které poskytuje DZS na svých webových stránkách.
Kvalitativní kritéria žádosti
Potenciál pro rozvoj lidských zdrojů a vědomostí
Řízení projektu
-
Pracovní program a harmonogram
-
Komunikace mezi partnery projektu a personální zajištění projektu
-
Plánovaná realizace činností související s monitoringem, hodnocením a šířením projektových výsledků
Obsahová stránka projektu
Přehled a bodové ohodnocení hodnotících kritérií najdete zde.
IV. CO PROJEKT MOBILIT NABÍZÍ?
Přes projekt mobilit je možné uskutečnit:
- studentskou mobilitu
- mobilitu akademických pracovníků
Do projektu musí být zapojeni nejméně 2 partneři, přičemž 1 partner musí být z České republiky a 1 partner z donorských států.
Studentská mobilita
Podmínky studentské mobility
-
Studentská mobilita se musí uskutečnit na institucích terciálního vzdělávání.
-
Odborná příprava se může uskutečnit v podnicích a dalších institucích, které spolupracují s institucemi terciálního vzdělávání. Vztah mezi všemi zúčastněnými stranami musí být smluvně upraven.
-
Pro krátkodobé výzkumné stáže jsou způsobilé výzkumné instituce, které spolupracují s institucemi terciálního vzdělávání.
Délka studentské mobility
-
Studijní pobyty od 3 do 10 měsíců (obvykle trvající jeden semetr a v rámci jednoho akademického roku).
-
Krátkodobé výzkumné pobyty 2 týdny – 2 měsíce.
-
Odborné vzdělávání v podnicicíh nebo v rámci instituce odborné přípravy v délce 2 týdnů až 2 měsíců, přičemž 1 týden musí obsahovat nejméně 5 celých pracovních dnů.
Mobilita pedagogických pracovníků
Podmínky mobility akademických pracovníků
-
Mobilita musí probíhat na úrovni institucí zaměřených na vzdělávání po ukončení povinné školní docházky, tedy vyšší střední, vysokoškolské a terciální vzdělávání
-
Hostitelské a domácí instituce musí být vzájemně kompatibilní
Délka akademické mobility
-
Krátké výukové pobyty v délce 1 týdne až 6 měsíců
-
Účast na konferencích, seminářích, workshopech nebo jiných vzdělávacích akcí po dobu až 6 týdnů
-
Stínování odborníka na jiné instituci při práci za účelem vzdělávání nebo výzkumu.
V. FINANční rámec
Minimální výše grantu: 25 000 CZK
Maximální výše grantu: 500 000 CZK
Spolufinancování: Ne
Délka trvání: max. 1 rok
Minimální výše grantu: 25 000 CZK
Maximální výšegrantu: 1 250 000 CZK
Spolufinancování: Ne
Délka trvání: max. 1 rok
- Podrobné informace ohledně nákladů na mobility, pobytových nákladů, cestovních náhrad, poplatků za konference, workshopy, semináře, školné a náklady na projektové řízení naleznete zde.
- Podrobné informace týkající se pobytových nákladů najdete zde.
PŘIPOMÍNÁME, ŽE ČERPÁNÍ GRANTU JE MOŽNÉ V RÁMCI VÝZVY 2015B PRO PROJEKTY MOBILIT POUZE Z NORSKÝCH FONDŮ.
VI. ZPŮSOB PODÁNÍ žádosti
- Všechny žádosti o grant přijaté před konečným termínem budou zaregistrovány a žadateli bude zasláno potvrzení o přijetí s uvedením registračního čísla projektu. Žádosti přijaté po konečném termínu nebudou zaregistrovány a z procesu hodnocení budou vyloučeny.
- Žádost instituce musí být podána elektronicky prostřednictvím CEDR a v tištěné verzi bude DZS doručeno pouze originál čestného prohlášení (příloha žádosti).
Přípustné způsoby doručení tištěné verze jsou následující:
- poštou (z hlediska konečného termínu je rozhodující poštovní razítko, čas do 15:00 není při zasílání dokumentu poštou relevantní)
Adresa pro odeslání přihlášky:
Dům zahraniční spolupráce
Norské fondy a fondy EHP
Na Poříčí 1035/4 117 05 Praha 1
- osobně na podatelně DZS (rozhodující je datum razítka podatelny)
Termín podání přihlášky: 29. května 2015 - 12. října 2015 do 15:00 (SEČ)
Dodání žádosti na Odbor zahraničních vztahů Rektorátu VUT
- Žádost prosím dodejte na OZV (pí. Hana Philippi) nejpozdějdi týden před deadlinem pro podání žádosti, tedy do 2. října 2015 pro účely kontroly právním odborem, ekonomickám odborem a podpisem pana rektora.
- Žádost musí být opatřena průvodkou k projektu, kteoru má může také poskytnout oddělení pro vědu a výzkum na Vaší fakultě.
VII. PŘEDCHOZÍ ÚČAST V PROGRAMU
VIII. Paralelní účast v programu
Není povoleno předložit více jak jednu žádost o grant na tutéž aktivitu v rámci jedné výzvy. Žadatel však může podat žádost v rámci každé výzvy, i když to může vést ke vzniku dvou paralelně probíhajích projektů na tutéž aktivitu.
Také je možné podat žádost o grant na každou z aktivit v rámci jedné výzvy, což znamená, že v rámci jedné výzvy lze podat žádost jak na Projekty mobilit, tak na Projekty institucionální spolupráce.
Co se týče Výzvy 2015b, předchozí příjemci mohou požádat o dodatečné financování jejich aktivit v rámci projektů spolupráce za účelem rozšíření rozsahu projektů spolupráce nebo zvýšení kvality spolupráce, například zařazením dalších aktivit nebo přizváním dalších projektových partnerů atd.
Dvojí financování jedné a téže aktivity není povoleno.
IX. DALŠÍ INFORMACE
Prezentace