- Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizaci na nejnovější verzi. Některé funkce portálu nemusí být podporovány.
- Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.
Projekty institucionální spolupráce
Projekty institucionální spolupráce umožňuje bilaterální nebo multilaterální institucionální spolupráci mezi vzdělávacími institucemi v donorských státech a v ČR. V rámci této akce uzavřou vzdělávací instituce dohodu o mezinárodní spolupráci za účelem spolupráce v oblastech společného zájmu. Délka trvání akce v rámci projektu institucionální spolupráce je 1 rok.
i. VÝZVA A TERMÍN PRO PODÁNÍ ŽÁDOSTI
POZOR! BYLA OTEVŘENA NOVÁ VÝZVA 2015B.
- Termín pro podání přihlášek: 29.5.2015 - 12.10.2015 do 15:00 (SEČ)
WEBINÁŘ pro Projekty institucionální spolupráce
- Termín konání 17.9.2015
- Více informací a přihlášku najdete zde.
II. ŽADATEL
Způsobilými žadateli jsou české vzdělávací instituce na území ČR:
-
primární a nižší sekundární vzdělávací instituce (základní školy, víceletá gymnázia, osmileté konzervatoře),
-
instituce vyššího sekundárního vzdělávání (gymnázia, střední školy, vyšší odborné střední školy a konzervatoře),
-
instituce terciálního vzdělávání, konkrétně fakulty, katedry, vyšší odborné školy, vysoké školy a univerzity.
III. ÚČASTNÍK
Studenti
Vyjíždějící studenti (mobilita z ČR do donorských států)
-
Státní příslušníci ČR zapsaní v prezenčním studiu na českých vyšších odborných školách, konzervatořích, univerzitách a dalších institucích terciálního vzdělávání.
-
Státní příslušníci dalších zemí zapsaných k prezenčnímu studiu na českých vyšších odborných školách, konzervatořích, univerzitách a dalších institucích terciálního vzdělávání.
Přijíždějící studenti (mobilita z donorských států do ČR)
-
Státní příslušníci donorských států zapsaní k prezenčnímu studiu na způsobilých institucích terciálního vzdělávání v donorských státech.
-
Státní příslušníci dalších zemí zapsaní k prezenčnímu studiu na způsobilých institucích terciálního vzdělávání v donorských státech.
Pedagogičtí pracovníci na všech stupních
Vyjíždějící pedagogové (mobilita z ČR do donorských států)
Přijíždějící pedagogové (mobilita z donorských států do ČR)
IV. PRAVIDLA MOBILIT
Příklady možných činností v rámci projektů institucionální spolupráce najdete zde.
V. žádost o grant
- Žádost o grant je podána na formuláři žádosti, který poskytuje DZS (tj. prostřednictvím databáze CEDR a v tištěné formě. Pro podání žádosti v databázi CEDR (zvolte "New application registration" v pravém horním rohu, následně "Legal entity without ID") je nutné, aby žadatel (konkrétní osoba) měla naistalovaný kvalifikovaný (osobní) certifikát (vydaný VUT nebo osobní u poskytovatele certifikatů). Tato osoba pak bude vystupovat jako řešitel projektu.
- Doporučujeme při vyplňování žádosti využít manuál a také instuktážní video, která poskytuje DZS na svých webových stránkách.
Přílohy k žádosti
-
prohlášení o záměru „Letter of Intent“ všech účastníků projektu. Jde o vyjádření zájmu ze strany institucí, které by měly být zapojeny do projektu, tj. předkladatel projektu a partner nebo partneři projektu, potvrzující jejich závazek realizovat v případě schválení žádosti o grant navrhovaný projekt. Je vyžadován podpis kontaktní osoby uvedené v projektové žádosti nebo podpis statutárního zástupce.
-
Čestné prohlášení „Declaration of Honour“
Formální kritéria žádosti
-
způsobilost domácí i hostitelské instituce
-
žádost o grant byla podána ve stanovené lhůtě uvedené ve výzvě k předkládání návrhů
-
k žádosti jsou přiloženy přílohy
-
žádost je sepsána v angličtině
-
žádost o grant (a její přílohy) je opatřena originálním podpisem oprávněné osoby uvedené ve formuláři žádosti
-
návrh projektu je v souladu s celkovými cíli programu i s podmínkami specifickými pro danou aktivitu
-
je náležitě dodrženo požadované procento spolufinancování na úrovni projektu
Kvalitativní kritéria žádosti
Obsahová stránka projektu
Potenciál pro rozvoj lidských zdrojů a vědomostí
Potenciál pro posilování bilaterálních vztahů udržitelnost partnerství
-
Motivace a zkušenosti týkající se projektové spolupráce
-
Kompatibilita projektových partnerů
-
Role a zapojení projektových partnerů
-
Možnost integrace projektu do výukových/studijních/výzkumných/jiných aktivit zúčastněných institucí
Řízení projektu
-
Pracovní program a harmonogram
-
Plánovaná realizace činností související s monitoringem, hodnocením a šířením projektových výsledků
Přehled bodového ohodnocení hodnotících kritérií najdete zde.
Hodnotící proces návrhů projektů institucionální spolupráce
-
Dům zahraniční spolupráce posoudí, zda žádosti splňují kritéria formální správnosti a oprávněnosti.
-
Žadatelé, jejichž žádosti budou zamítnuty v této fázi, budou informováni emailem.
-
Žádosti, které splňují kritéria formální správnosti a oprávněnosti, budou posouzeny dvěma nezávislými odborníky. Tito odborníci projekty nezávisle ohodnotí podle hodnotících kritérií. Odborná komise doporučí DZS projekty, které mají být v rámci programu podpořeny, zpravidla na základě pořadí žádostí, které odborníci sestavili. Konečné rozhodnutí o udělení grantu učiní DZS.
-
V případě, že v průběhu hodnocení kvality dosáhlo několik projektů stejného výsledku, doporučí Odborná komise, které projekty by měly být podpořeny, a to s ohledem na případnou souvislost s tématy sociální udržitelnosti, přednost může být dána iniciativám, které napomáhají v oblasti podpory tolerance a zapojení znevýhodněných skupin. Pokud v tomto ohledu nebudou zjištěny žádné významné rozdíly, pak je třeba mezi návrhy projektů zajistit geografickou, institucionální a tematickou rovnováhu.
Způsoby podání žádosti
- Termín pro podání projektu mobilit DZS je do 12. října 2015 do 15:00 (SEČ).
- Všechny žádosti o grant přijaté před konečným termínem budou zaregistrovány a žadateli bude zasláno potvrzení o přijetí s uvedením registračního čísla projektu. Žádosti přijaté po konečném termínu nebudou zaregistrovány a z procesu hodnocení budou vyloučeny.
- Žádost instituce musí být podána elektronicky (prostřednictvím CEDR) a v tištěné verzi bude DZS doručeno pouze originál čestného prohlášení (příloha žádosti).
Přípustné způsoby doručení tištěné verze jsou následující:
Adresa pro odeslání příhlášky:
Dům zahraniční spolupráce
Norské fondy a fondy EHP
Na Poříčí 1035/4 117 05 Praha 1
- osobně na podatelně DZS – rozhodující je datum razítka podatelny.
Cyklus podávání žádosti o mobilitu a další kroky s tím souvijecí najdete zde.
Dodání žádosti na Odbor zahraničních vztahů Rektorátu VUT
- Žádost prosím dodejte na OZV (pí. Hana Philippi) nejpozdějdi týden před deadlinem pro podání žádosti, tedy do 2. října 2015 pro účely kontroly právním odborem, ekonomickám odborem a podpisem pana rektora.
- Žádost musí být opatřena průvodkou k projektu, kteoru má může také poskytnout oddělení pro vědu a výzkum na Vaší fakultě.
VI. FINANČNÍ RÁMEC
Minimální výše grantu: 25 000 CZK
Maximální výše grantu: max. 550 000 CZK
Spolufinancování: min. 10%
Délka trvání: max. 1 rok
Minimální výše grantu: 25 000 CZK
Maximální výše grantu: max. 1 375 000 CZK
Spolufinancování: min. 10%
Délka trvání: max. 1 rok
Podrobné informace ohledně nákladů na mobility, pobytových nákladů, cestovních náhrad, poplatků za konference, workshopy, semináře, školné a náklady na projektové řízení naleznete zde.
Podrobné informace týkající se pobytových nákladů najdete zde.
Vii. PŘEDCHOZÍ ÚČAST V PROGRAMU
Předchozí účast v programu Norských fondů a fondů EHP není překážkou pro podání žádosti o podporu v aktuální fázi programu. To znamená, že jednotlivci zapojení do finančního mechanismu na období 2004-2009 si mohou požádat o grant v rámci Norských fondů.
VIII. Paralelní účast v programu
Není povoleno předložit více jak jednu žádost o grant na tutéž aktivitu v rámci jedné výzvy. Žadatel však může podat žádost v rámci každé výzvy, i když to může vést ke vzniku dvou paralelně probíhajících projektů na tutéž aktivitu.
Také je možné podat žádost o grant na každou z aktivit v rámci jedné výzvy, což znamená, že v rámci jedné výzvy lze podat žádost jak na Projekty mobilit, tak na Projekty institucionální spolupráce.
Co se týče Výzvy 2015b, předchozí příjemci mohou požádat o dodatečné financování jejich aktivit v rámci projektů spolupráce za účelem rozšíření rozsahu projektů spolupráce nebo zvýšení kvality spolupráce, například zařazením dalších aktivit nebo přizváním dalších projektových partnerů atd.
Dvojí financování jedné a téže aktivity není povoleno.
XI. DALŠÍ INFORMACE