Detail předmětu

E-commerce and Information Technology

FP-BEITEAk. rok: 2017/2018

Seznámit studenty s možnostmi elektronické komunikace uvnitř firmy i navenek. Utvoření představy o vývoji IS, jejich druzích, způsobech pořízení a možnostech použití. Nastínění současných možností elektronické prezentace firmy, propojení s marketingovou strategií. Uvědomění si propojení informační strategie firmy s podnikatelským konceptem. Studenti budou seznámeni se základy problematiky bezpečnosti spojených s elektronickou komunikací ve firmě a prakticky si vyzkouší jednoduché metody pro posouzení stavu IS v malé firmě.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student bude mít základní povědomí o možnostech elektronické komunikace a obchodování. Bude znát nástroje, které lze využít pro rychlé posouzení úrovně IS v malých firmách. Bude si vědom základních bezpečnostních rizik, které sebou rozvoj elektronické komunikace a obchodování přináší. Bude vnímat informační strategii jako nedílnou součást podnikatelského konceptu.

Prerekvizity

Základní znalosti používání PC na středoškolské úrovni (teoretické i praktické).
Práce s WWW, práce s textovými editory.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Přednáška kombinující teorii a ilustrativní řešené příklady. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek :
1. Odevzdání a prezentace semestrálního projektu s hodnocením alespoň "dostatečně" (E).
2. Aktivní účast na cvičeních a přednáškách

Osnovy výuky

1 - 2 týden Informační systémy ve firmě (Vývoj IS, druhy IS, způsoby pořízení IS, možnosti využití IS, informační strategie firmy)
3 - 4 týden Používání IS ve firmě (úvod do problematiky, identifikace a popis procesů, pravidla používání možnost nebo nutnost)
5 - 6 týden Elektronická prezentace firmy (možnosti prezentace a informační kanály, webová prezentace X elektronické obchodování, pravidla dostupnosti a přístupnosti u těchto prezentací, nástroje na podporu elektronické prezentace, vazby na marketingovou strategii firmy).
7 - 8 týden Možnosti elektronické komunikace ve firmě - vnitřní i vnější (využití eDocumentu, biometrický podpis a jeho význam, rozdíl oproti elektronickému podpisu, elektronický podpis - jeho význam a druhy, využití časového razítka, elektronická komunikace firmy a státu)
9 - 10 týden Efektivnost IS ve firmě (posouzení / analýza informačního systému, nalezení slabých / silných stránek, příležitostí / hrozeb, definování vhodných metrik, ukázka jednoduchých metod pro posouzení IS firmy)
11 - 12 týden Úvod do problematiky bezpečnosti ve firmě (možnosti zabezpečení komunikace ve firmě i navenek, možnosti zabezpečení firemních dat)
13 týden Řešení případových studií

Učební cíle

Získat přehled o dostupných nástrojích a systémech pro elektronickou komunikaci uvnitř firmy i navenek. Utvoření si představy o vývoji IS, způsobech jeho pořízení a možnostech použití. Nastínění současných možností elektronické prezentace firmy a jeho následné propojení s marketingovou strategií a podnikatelským konceptem. Získat základní přehled v problematice bezpečnosti, která je spojená s elektronickou komunikací ve firmě. Studenti si prakticky vyzkouší jednoduché metody pro posouzení stavu IS v malé firmě.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.

Základní literatura

KROENKE, David and Randall Boyle. Using MIS. New Jersey: Pearson, 2015. 8th ed. 600 p. ISBN 978-0-13-391986-8. (EN)
Laudon, C. Kenneth and Carol Traver. E-commerce Essentials. New Jersey: Prentice Hall, 2013. 1th ed. 504 p. ISBN 978-0-13-354498-5. (EN)

Doporučená literatura

KROENKE, David and Earl McKinney. Processes, Systems, and Information: An Introduction to MIS. New Jersey: Pearson, 2015. 2nd ed. 400 p. ISBN 978-0-13-354675-0 . (EN)
Laudon, C. Kenneth and Jane P. Laudon. Essentials of MIS. New Jersey: Prentice Hall, 2014. 1th ed. 504 p. ISBN 978-0-13-357684-9. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 3. ročník, letní semestr, povinný

  • Program BAK-E-CŽV celoživotní vzdělávání (není studentem)

    obor BAK-ESBD-CŽV , 3. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor