diplomová práce
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Text práce 3.14 MB Příloha 417.08 kBAutor práce: Ing. Tomáš Bilík
Ak. rok: 2019/2020
Vedoucí: Ing. Michal Belák, Ph.D.
Oponent: Ing. et Ing. Kateřina Bucsuházy, Ph.D.
Abstrakt:Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Reakční doba, časový odstup, eyetracking, jízdní zkouška, běžný silniční provoz
Termín obhajoby
25.6.2020
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
B
Průběh obhajoby
Na otázky komise odpověděl …. Zodpověděl otázky oponenta i vedoucího závěrečné práce. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil. Studentovi byly k diplomové práci položeny následující otázky: Dopravní nehoda, kdy v noci za deště došlo k dopravní nehodě. Jak budete interpretovat, jestli řidič srazil chodce a tvrdil, že jej viděl až před vozidlem. Jak rozdělit od kdy jej vnímal, či nevnímal podle různých autorů. Jak nejlépe definovat reakční doby a jak to řešit pro znaleckou praxi? Vaše měření byla realizována pouze za denní doby? Myslíte, že lze metodicky toto měření provádět i v noci? Co je průměrná hodnota časového odstupu? Jak jste ji zjišťoval? Měli řidiči nějaké instrukce, jaké odstupy udržovat? Vypozoroval jste nějaký vztah mezi náhodností reakčního podnětu a délkou reakce?
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Ústav
Odbor znalectví ve strojírenství, analýza dopravních nehod a oceňování motorových vozidel
Studijní program
Expertní inženýrství v dopravě (EID_P)
Složení komise
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda)
doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda)
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. (člen)
Ing. Jiří Novotný (člen)
Posudek vedoucího
Ing. Michal Belák, Ph.D.
Známka navržená vedoucím: B
Posudek oponenta
Ing. et Ing. Kateřina Bucsuházy, Ph.D.
Známka navržená oponentem: B