Detail předmětu
Programování pro Windows
FSI-VPWAk. rok: 2020/2021
Událostmi řízené programování, použití Windows API, objekty jádra, procesy a toky, synchronizační objekty, virtuální paměťový prostor, okna, dialogová okénka, ovládací prvky, prostředky (zdroje), grafické rozhraní, fonty, palety, tiskový výstup, registr, inicializační soubory.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Zkouška: Ověření znalostí základů programování pro Windows,
diskuse nad vypracovanou aplikací.
Učební cíle
programování, použití API.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Simon R.J., Gouker M., Barnes B.C.: Win 32 API - průvodce vývojáře, Unis publishing, 1997 (CS)
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. GDI, kontext zařízení, kreslení, mapovací režimy, posuvníky.
3. Klávesnice, myš, časovač.
4. Dceřiné ovládací prvky.
5. Zdroje: ikony, kurzory, znakové řetězce, nabídky, klávesové zkratky.
6. Dialogová okna.
7. Tikárna, bitové mapy.
8. Správce palet, písma.
9. Objekty jádra, procesy a toky, synchronizace.
10. Paměťová architektura Win32, výměna dat mezi procesy.
11. Registr.
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
2.-12. Ukázkové aplikace, programování zápočtové aplikace.
13. Zápočty.
Elearning