Detail předmětu

Marketing a management

FAST-6V6Ak. rok: 2020/2021

Marketing jako podnikatelská filozofie. Strategický marketing. Analýza trhu, okolí konkurence. SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení. Stanovení cílů podniku. Typové varianty marketingových strategií. Význam trhu. Výrobková politika. Podnikové organizace. Nástroje řízení. Řídicí styly a principy řízení.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Prerekvizity

Znalosti základních ekonomických pojmů a vztahů. Základy ekonomiky stavebního podniku

Osnovy výuky

1. Marketing jako podnikatelská filozofie
2. Strategický marketing
3. Analýza trhu, okolí konkurence
4. SWOT analýza
5. Analýza příležitostí firmy a ohrožení
6. Stanovení cílů podniku
7. Typové varianty marketingových strategií
8. Význam trhu
9. Výrobková politika
10. Podnikové organizace
11. Nástroje řízení
12. Řídicí styly a principy řízení
13. Manažeři a manažerské prostředí. Řízení lidských zdrojů

Učební cíle

Získání marketingových dovedností ve stavební výrobě a výrobě stavebních hmot. Schopnost se orientovat v organizačních strukturách a uplatňovat základní principy řízení.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Sekanina I.: Marketing ve stavebnictví. VUT FAST

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor