Detail předmětu
Praxe
FP-PRAAk. rok: 2020/2021
Praxe 1 je povinnou součástí studijního programu v délce trvání 75 hodin v letním semestru 2. ročníku
Organizaci a termín vykonání praxe si zajišťují studenti sami. Praxe je určena k seznámení s reálným podnikatelským prostředím, používanýmí IS a prostředky ICT.
Vykonání praxe studenti prokazují potvrzením o vykonané praxi.
Podmínkou pro udělení zápočtu je odevzdání powerpointové prezentace z průběhu praxe, která obsahuje:
- předmět podnikání
- organizační strukturu, případně její vztahy k vyšší organizační jednotce
- popis informačních toků ve firmě
- zhodnocení informačních technologií ve firmě (hardware, software, datové soubory, přenos informací, ochrana dat apod.)
- problémy se kterými firma nejčastěji potýká v běžném provozu, případně návrh řešení
- popis pracovní činnost ve firmě
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Powerpointová prezentace na následující otázky:
1. Právní forma, organizační struktura, případně její vztahy k vyšší organizační jednotce.
2. Předmět podnikání, silné a slabé stránky firmy, možnosti a příležitosti firmy vzhledem k předmětu podnikání
3. Informační systém firmy a informační toky ve firmě.
4. Informační technologie používanou ve firmě (hardware, software, datové soubory, přenos informací, ochrana dat apod.).
5. S jakými problémy v oblasti ICT se firma nejčastěji potýká při běžném provozu?
6. Popis pracovní činnost ve firmě.
7. Zaměření předpokládaného řešení bakalářské práce.
Prerekvizity
Žádné prerekvizity.
Doporučená nebo povinná literatura
Firemní literatura
SRPOVÁ, J., ŘEHOŘ, V. a kol. Základy podnikání. Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů.
Praha Grada Publishing,2010. s. 432. ISBN 978-80-247-3339-5.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Praxe v podniku.
Způsob a kritéria hodnocení
Podle úrovně zprávy z praxe.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Praxe 1 je povinnou součástí studijního programu v délce trvání 75 hodin v letním semestru 2. ročníku.
Organizaci a termín vykonání praxe si zajišťují studenti sami. Praxe je určena k seznámení s reálným podnikatelským prostředím, používanými IS a prostředky ICT.
Vykonání praxe studenti prokazují potvrzením o vykonané praxi.
Podmínkou pro udělení zápočtu je odevzdání zprávy o praxi ve formě powerpointové prezentace z průběhu praxe, která obsahuje:
- předmět podnikání
- organizační strukturu, případně její vztahy k vyšší organizační jednotce
- popis informačních toků ve firmě
- zhodnocení informačních technologií ve firmě (hardware, software, datové soubory, přenos informací, ochrana dat apod.)
- problémy se kterými firma nejčastěji potýká v běžném provozu, případně návrh řešení
- popis pracovní činnost ve firmě
Dokumenty o praxi odevzdávají studenti prostřednictvím IS VUT v Brně, v části e-learning.
Cíl
Seznámit se s organizační strukturou, případně její vztahy k vyšší organizační jednotce a předmětu podnikáni, popis informačních toků ve firmě
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Odevzdání potvrzení o praxi
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-MIn bakalářský, 2. ročník, letní semestr, 5 kreditů, povinný
Typ (způsob) výuky
eLearning
eLearning: aktuální otevřený kurz