Detail předmětu
Oborový ateliér IV - Malířství 2 - letní
FaVU-B4M2-LAk. rok: 2020/2021
Semestr je zaměřen jak na pokračující rozvoj individuálního uměleckého projevu a kulturního rozhledu, tak na takřka úřednickou součást umělecké tvorby, prezentaci svého díla /portfolio, webové stránky, eseje o svém díle/, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu a schopnost se přihlásit a pojmenovat svoji pozici v jeho rámci. Dále je nutné, aby se student podílel na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit. V této fázi pokračuje nastavený princip studia, to znamená stáže,výměny a poznávací studijní pobyty. Nadále je kladen důraz na formální a obsahovou stránku tvorby. Formou písemných kritických příspěvků na ateliérovém blogu, webu nebo jiném dostupném funkčním médiu si student tříbí a ujasňuje svá východiska. Schopnost odborné komunikace a spolupráce. Samostatná soustředěná příprava na bakalářskou práci.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Zkušenost z realizace bakalářského projektu.
Prerekvizity
Splněné teoretické předměty.
Účast na ateliérových schůzkách.
Absolutorium sedmého semestru.
Efektivně se ozvíjející osobnostní a umělecký potenciál.
Odborná orientace v současné problematice zvoleného média.
Schopnost samostatného rozvoje a studia.
- povinná prerekvizita
Doporučená nebo povinná literatura
ŽIŽEK, Slavoj, Podkova nade dveřmi, Výběr z textů,
VVP AVU ZÁLEŠÁK, Jan, Umění spolupráce,
VVP AVU 2011 BHABHA, Homi, K., Místa kultury, Tranzit, 2012
IRWIN (Ed),East art map, University of the Arts London, 2006 (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Kolektivní konzultace a diskuse.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Výuka probíhá formou kolektivní diskuse v kruhu nad tématy a konkrétními pracemi.
Práce je nahlížena z hlediska užití formy, přístupnosti potenciálního diváka a kontextu vznikajícího díla.
Individuálně rozvíjet především myšlení a integritu umělecké tvorby a osobnosti.
Na základě hledání podobností a konfrontace etablovaného umění se svýmy výstupy, uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu a schopnost se přihlásit a pojmenovat svoji pozici v jeho rámci.
Dále je nutné, aby se student podílel na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit
Vyslání na studijní cestu kde se student bude konfrontovat s jiným prostředím - stáž, výměna či přestup do jiného ateliéru, jak v rámci školy, tak v rámci celosvětového dostupného školního systému.
Způsob a kritéria hodnocení
Státní bakalářská zkouška.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Kontinuální rozvoj dovedností ve zvoleném médiu.
Rozvoj osobnosti a intelektuálních schopností.
Studium současného umění v oboru.
Pravidelná účast na ateliérových konzultacích.
Exkurze výstav a jejich rozbor.
Uvědomění si sebe sama v uměleckém kontextu
Podíl na produkci výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit.
Absolutorium tuzemské či zahraniční stáže za účelem ověření si dosažených kvalit v jiném prostředí.
Samostatná soustředěná příprava na bakalářskou práci.
Cíl
Využití dosavadních vědomostí a dovedností k co možná nejsamostatnější práci na závěrečné bakalářské práci.
Rozvíjet integritu.
Individuální studium oboru.
Individuální studium oborové literatury.
Rozvíjet současný jazyk umění.
Prezentace svého díla v uměleckém kontextu.
Produkce výstav a organizaci jak školních, tak mimoškolních tvůrčích aktivit.
Absolutorium tuzemské či zahraniční stáže.
Uvědomělá sovislá samostatná umělecká činnost.
Příprava na závěrečnou bakalářskou práci.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast ve výuce je povinná.