Detail předmětu
Oborový ateliér II - Herní média - zimní
FaVU-B2MU-ZAk. rok: 2020/2021
Předmět odklání studenty směrem k práci s textem v klasické narativní či experimentální podobě tvůrčího psaní. Návrh a realizace logických hádanek na obecně srozumitelné úrovni prezentace i výsledného rozuzlení. Tvorba samostatné „solo“ hádanky a tvorba řetězce hádanek, provázaných do finální struktury jedné nebo více správných odpovědí. Hlavním tématem v rámci tvůrčího psaní je autobiografie. Její následné fiktivní zpracování tak, aby se mohla odehrávat v libovolném časovém období (historické, současné, budoucí), tedy byla „bez časá“. Studenti se učí rozlišovat, které výrazové a tematické prostředky ukotvují psaný text v čase. Paralelně řeší, jak již hotové textové hádanky prezentovat také audiovizuálně či digitálně.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti jsou schopni vytvářet logické či kontextově uchopitelné hádanky, zpracované jak v textové tak vizuální podobě. Následně je aplikují v samostatně nebo v širší designové struktuře. Intenzivně pracují s tvůrčím psaním a autentickým uchopením tématu fikce.
Prerekvizity
Znalost klíčových témat, možností využití a limitů média digitálních her.
Doporučená nebo povinná literatura
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Entangled: Technology and the Transformation of Performance, Chris Salter
Zahrada, Jiří Trnka, 1962 (CS)
René Nekuda, Příručka dobrého psaní, 2009 (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro udělení zápočtu je nutné odevzdat dílčí ateliérové úkoly a kolektivní či individuální semestrální práci. Následně před komisí obhájit pracovní výsledky v rámci semestrální zkoušky.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Design puzzle vs textová logická hádanka
Reprezentace informačního a výpravného textu v digitálních hrách
Řetězec hádanek
Výpravný text (příběh) vs narativ jako celek vyprávění
Generovaný text
Práce s fikcí na základě dekonstrukce skutečného příběhu
Cíl
Studenti posilují svou schopnost pracovat s textem na více úrovních.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.