Detail předmětu
Oborový ateliér I - Herní média - zimní
FaVU-B1MU-ZAk. rok: 2020/2021
Předmět seznamuje studenty s realitou média digitální her, potenciálem, prezentací, překážkami a limity. Otvírá práci se sofistikovanými softwary. Identifikace základních designových prvků, mechanik a zavedených struktur digitálních her. Prioritou předmětu je motivace studentů k výběru a následné tvorbě dlouhodobého autorského projektu, který může být realizován i v týmu. Zvolený projekt následně na různých úrovních prostupuje bakalářský stupeň studia, v rámci více semestrů. Dále reflektuje průběžné dorovnávání informací napříč dílčími úkoly. Ukotvení vhodného nastavení formy i obsahu projektu pomáhá studentům předcházet potenciálním kolizím uvnitř projektového celku nebo v jednotlivých technických či koncepčních detailech.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Dosažené znalosti studentům poskytují přímý vhled do současného společenského, komerčního i experimentálního využití média digitálních her. Osvojení si přilehlé terminologie a zvládnutí identifikace klíčových prvků používaných zejména v designu digitálních her. V prostředí ateliéru studenti plánují a navrhují dlouhodobý projekt, paralelně plní dílčí úkoly a cvičení.
Prerekvizity
Autorské a teoretické zkušenosti a znalosti prokázané v průběhu přijímacího řízení.
Doporučená nebo povinná literatura
www.newmediaart.eu
http://monoskop.org/Monoskop
http//opvk.vutbr.cz
Jason Schreier-Blood, Sweat, and Pixels The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made-Harper Paperbacks, 2017 (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro udělení zápočtu je nutné odevzdat dílčí ateliérové úkoly a kolektivní či individuální semestrální práci. Následně před komisí obhájit pracovní výsledky v rámci semestrální zkoušky.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Osvojení terminologie v oblasti vizuálních stylů
Identifikace a rozbor vizuálních stylů digitálních her
Mechaniky určené vizualitou
Concept art postav a prostředí
Autorská stylizace postav a prostředí
Cíl
Studenti rozvíjí autorský vizuální jazyk a postoj k digitalizaci fyzických obrazových zdrojů.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.