Detail předmětu
Modulový specializovaný ateliér M5
FA-A5Z2Ak. rok: 2020/2021
Ateliérová tvorba je hlavním a nosným prostředkem výuky architektury. Je založena na metodě „learning by doing“ tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Je vedena dialogem pedagoga a studenta nad rozpracovaným projektem. Tematicky odpovídá modulu, do kterého se student zapsal na začátku studia v MSP „Architektura a urbanismus“.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Ústav urbanismu (UU)
Výsledky učení předmětu
Absolvováním předmětu, odevzdáním celého kompletu samostatně vypracovaného projektu nebo teoretické práce, prokáže student všestrannou orientaci v problematice zvoleného tématu svoji připravenost využít získané teoretické a praktické dovednosti dosavadního studia a umí je konceptuálně uplatnit při architektonickém i urbanistickém navrhování.
Prerekvizity
Předpokladem k úspěšnému zvládnutí předmětu je absolvování předmětů předešlého studia, které zvýrazňují logiku a hierarchii nezbytných informací a zkušeností pro práci tvůrčího architekta.
Doporučená nebo povinná literatura
Neufert, E.: Navrhování staveb (CS)
Soubor norem ČSN, předpisů a vyhlášek k zadanému tématu (CS)
Odborné architektonické časopisy (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Ateliér může být ukončený, jestliže student, průběžně pracuje na zadání projektu , konzultuje projekt se svým vedoucím práce,specializovanými odborníky z praxe a zástupci veřejné zprávy. Povinně předkládá a prezentuje svou práci na veřejných kritikách v předem stanovených termínech, zadanou práci odevzdá úplnou a v termínu.
Odevzdané práce klasifikuje kolektiv učitelů v systému hodnocení ECTS
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Semestr je rozdělen do časových úseků vymezených konání kritických diskusí nad rozpracovaným projektem, kterých se účastní kromě všech studentů a učitelů i pozvaní specialisté.
Cíl
Cílem předmětu je na zvoleném tématu samostatnou prací ve formě urbanistické studie nebo teoretické práce /esej, pojednání/ ukázat ve všech významných souvislostech problematiku související s vývojovou fází postindustriálního města /nebo urbanizované krajiny/.Studiem teoretických podkladů a srovnatelných příkladů spolu s hodnocením průzkumů vybrat hlavní problémy související se zadáním, stanovit teoretická východiska alternativ pro vlastní koncept prostorového a funkčního uspořádání. Vybrané řešení vypracovat v odpovídající grafické i digitální podobě s podpůrnou argumentací pro obhájení návrhu, přesvědčivá forma presentace.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Práce na ateliérovém projektu probíhá v délce 13 týdnů formou konzultací pedagoga a studenta. Konzultacím je vyhrazen čas a místo v rozvrhu. Zmeškanou omluvenou výuku je možné nahradit individuálně po dohodě s vedoucím práce.
Typ (způsob) výuky
Ateliér
156 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor