Detail předmětu
Modulový seminář III M3
FA-M3Z2Ak. rok: 2020/2021
Metodické vedení v přípravě a zpracování teoretické části návrhu dle specializace modulu v kontextu času, místa.
Prohloubení a pochopení vztahu vědomostí témat dle osnovy pro tvorbu návrhu
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Ústav navrhování (UN)
Výsledky učení předmětu
V seminářích studenti si osvojí chápaní architektury v kontextu jiných disciplín vedění jak formálních tak přírodních a humanitních:
- Vnímání navrhování jako intervence do systému a jako korekci systému;
- Chápaní architektury jako kulturního kódu;
- Omezení voluntaristických kreačních exhibici a uvědomělé aplikování sémiotiky;
- Pochopení potřeby a zvládnutí architektonické metodiky v kontextu obecné vědní metodologie
- Uvědomění a osvojení aplikace Interdisciplinárních aspektů konceptualizace a navrhování;
Prerekvizity
Teorie architektury a urbanismu, filosofie a sociologie,. Absolutorium předmětů Modulový seminář I, Modulový seminář II
Doporučená nebo povinná literatura
Literatura předepsaná vedoucím práce (CS)
aktuální texty a otevřené přednášky
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předklady a diskuze o spektech tvorby na základě textů:
- Christopher Day: Duch a místo
- Ching, Francis D.K.: Architecture: Form, Space, and Order
- Pierre von Meiss: Od formy k místu
- Rezek, P.:Architektonika a protoarchitektura;
- Ševčík, M.: Umění jako vyjádření smyslu : Filozofie umění Jana Patočky
- Holl, Steven: Seven Principles for the Interpretation of Urban and Rural Vernacular.
- Lynch, K.: Obraz města
- Heidegger, M: Původ uměleckého díla;
- Deleuze, G.: Foucault
- Italo, C.: Neviditelná města;
- Sennett, R: The Craftsman
- aktuální periodika a literatura, otevřené přednášky, poznámky z seminárních předkladů;
-
Literatura předepsaná v semináři vedoucím vztahující se k zadání seminární práce;
-
e_zdroje
Způsob a kritéria hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě aktivity v seminári a na základě kvality zpracování a prezentace zadaného úkolu, klasifikace stupnicí známek ECTS.
Aktivní účast na prezentacích / předkladech a diskusích;
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
Předklady vedoucího semináře:
- Architektonický návrh a navržený vystavěný objekt jako DÍLO
- Podstatné vlastnosti architektonického návrhu a vystavěného objektu;
- Paradigma
- Systém
https://docplayer.cz/30076629-Teorie-systemu-tes-1-uvod.html
- Sémiotika
- Koncept
- Metody
- Témata dle volby studentů
Průběžné úkoly a seminární práce:
- Vymezení úkolu, zvolení metodiky.
- Zpracování zadaného úkolu (analýzy, databáze referencí, modelové situace, workshopy, exkurze).
- prezentace rozpracované etapy
- Zpracování textových a obrazových příloh dle zadání.pro odevzdání.
Cíl
Poskytnout Informace, znalosti nutné a podstatné jako podmínka kreace, tvorby, poiesis architektonického díla;
Osvojení metod a dovedností přípravy, konceptualizace a zpracování návrhu díla.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Příprava podkladů pro témata diskusí k daným tématům;
Odevzdání dílčích výsledků a konečných elaborátů seminárních prací;
Formu nahrazování stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.