Detail předmětu

Vedení a řízení lidí

FIT-HVRAk. rok: 2018/2019

Kompetence, matice kompetencí týmového manažera. Týmový manažer v roli kouče, moderátora, týmového mluvčího, reprezentanta týmu. Osobnostní rysy týmového manažera. Manažerské činnosti a role manažera v organizaci. Určení vlastního řídícího stylu, diagnostika osobních rysů. Základní principy řízení týmu. Řízení týmu a stupeň jeho vyspělosti.

Výsledky učení předmětu


  • Studenti poznají základní vlastnosti osobnosti dobrého týmového manažera.
  • Naučí se techniky budování týmu.
  • Naučí se techniky efektivního stylu vedení týmu.

Prerekvizity

Nejsou žádné prerekvizity.

Doporučená nebo povinná literatura

  • Učební texty k předmětu.

  • VÁGNER, Ivan. Moderní pojetí řízení a vedení lidí. Moderní řízení : měsíčník pro vrcholový a střední management, lektory, personalisty i podnikatele, Praha: Economia, 2005, Roč. 40, č. 12, s. 61-62. ISSN 0026-8720.
  • PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 151 s. ISBN 80-247-0403-X.
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů :základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001. 367 s. ISBN 80-7261-033-3.
  • KOHOUTEK, Rudolf a Jaroslav ŠTĚPANÍK. Psychologie práce a řízení. Brno: Cerm, 2000. 223 s. ISBN 80-214-1552-5.
  • Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. 343 s. ISBN 80-85839-09-1.
  • JAROŠOVÁ, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností :metodický průvodce. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2005. 267 s. ISBN 80-7261-135-6.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro získání zápočtu je třeba splnit všechny dále uvedené podmínky:


  • Účast na cvičeních minimálně 80%.
  • Splnění závěrečného testu na minimálně 70% (20 otázek).
  • Rozprava s lektorem.

Jazyk výuky

čeština

Osnovy výuky

    Osnova numerických cvičení:
    1. Psychodiagnostika osobnosti manažera.
    2. Profesionální týmový manažer.
    3. Efektivní styl vedení.
    4. Permanentní týmový výcvik.
    5. Zavedení týmové práce.
    6. Budování efektivního týmu.

Cíl


  • Seznámit se s týmovými modely, s vlivem osobnostních předpokladů na týmovou roli a nejčastějšími situacemi v týmu.
  • Získat praktické dovednosti pro budování a vedení týmu i pro zvládání náročných situací.
  • Zlepšit využití potenciálu podřízených a porozumění procesům v týmu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Na hodinách bude kontrolována prezence, pro udělení zápočtu je třeba splnit minimálně 80% účasti. V případě nemoci či jiné závažné překážky v prezenčním studiu je třeba postupovat dle platné vyhlášky proděkana o hlášení překážek ve studiu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-BC-3 bakalářský

    obor BIT , 1. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný

  • Program IT-MGR-2 magisterský navazující

    obor MBS , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MBI , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MIS , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MIN , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MMI , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MMM , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MGM , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MPV , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
    obor MSK , libovolný ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení odb. zák.

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova


  1. Psychodiagnostika osobnosti manažera.
  2. Profesionální týmový manažer.
  3. Efektivní styl vedení.
  4. Permanentní týmový výcvik.
  5. Zavedení týmové práce.
  6. Budování efektivního týmu.