Detail předmětu
English for bachelors 2
FEKT-CAN4Ak. rok: 2018/2019
Standardní kurs angličtiny pro středně pokročilé studenty zaměřený na obecnou i technickou angličtinu. Kurs je založen na integrovaném přístupu. Po gramatické části, která obsahuje různé komunikativní typy úkolů osvětlujících novou gramatiku, každá lekce zahrnuje úkoly pro četbu, poslech, psaní a mluvení. Během kursu dochází k velkému nárustu slovní zásoby. Cílem práce s technickými texty je výuka jazyka, nikoliv výuka odborného obsahu textu.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Být schopný hovořit o tématech uvedených v učebnici gramaticky správně (s určitou chybovou tolerancí).
Být schopný užívat podle potřeby základní techniky čtení (skimming, scanning, výběr relevantních informací, detailní porozumění).
Rozumět anglicky vedené hodině a instrukcím, být schopný si dělat poznámky na základě poslechu.
V rámci písemného vyjadřování být schopný formální i neformální korespondence, poslání faxu, vypplnění formuláře, popisu osoby a místa.
Zvládnout další část odborné slovní zásoby a schopnost porozumět gramatické konstrukci složité věty i vztahům mezi větami.
Prerekvizity
Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.
Doporučená nebo povinná literatura
Taylor, Liz: International Express Intermediate.New edition. Student's Book. OUP 2005
Sada technických materiálů.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování obsahují domácí přípravu a aktivní studium e-learningu.
Způsob a kritéria hodnocení
zkouška.
Jazyk výuky
angličtina
Osnovy výuky
1. Způsobová slovesa. Rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou.
2. Nácvik prezentací. Čtení odborného textu: Outsourcing.
3. Vyjádření budoucího času v angličtině. Ustálená slovní spojení.
4. Přítomný čas průběhový a 'going to' pro vyjádření budoucí události. Komunikace v zaměstnání.
5. Časové věty. Psaní e-mailů.
6. První a druhá podmínková věta. Frázová slovesa.
7. Předpřítomný čas prostý a průběhový. Popis zaměstnání, kariéra.
8. Popis procesů. Správné kladení otázek.
9. Třetí podmínková věta. Snadno zaměnitelná slova.
10. Obchodní korespondence. Způsobové sloveso 'should' s minulým infinitivem.
11. Nepřímá řeč. Ustálená slovní spojení.
12. Technický text. Běžné fráze pro různé společenské situace.
13. Semestrální test.
Cíl
Nárust slovní zásoby studentů. Prohloubení gramatických znalostí. Další rozvoj čtyř základních dovedností (mluvení, čtení, poslech a psaní). Rozšíření znalostí běžných konverzačních obratů mluvené angličtiny. Práce s technickými texty.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-BC bakalářský
obor BC-AMT , 1. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-EST , 1. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-MET , 1. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-SEE , 1. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-TLI , 1. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-AMT , 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-EST , 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-MET , 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-SEE , 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-TLI , 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-AMT , 3. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-EST , 3. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-MET , 3. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-SEE , 3. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný
obor BC-TLI , 3. ročník, letní semestr, 3 kredity, volitelný všeobecný