Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Multimédia - zimní

FaVU-B4MU-ZAk. rok: 2018/2019

Předmět umožňuje studentům ateliéru vhled do vztahu digitálních her a filmu, potažmo animace, fyzikální simulace nebo streamy. Paralelní obsah a identifikace základních kamerových či střihových postupů napříč herním a filmovým průmyslem. Interaktivní a statický film, VR filmy a digitální hry, kreslená, generovaná, plošková, fyzikální či 3D animace. Studenti analyzují, kdy a jak se tato hranice potírá a zda je oběma sférám pohyblivého obrazu vzájemně prospěšná, s ohledem na míru či způsob interakce. Seznamují se s Machinima produkcí minulosti, současnosti a přidruženými nástroji. Studenti dále analyzují současné fenomény, které pracují především s divákem, scéna „Speedrunů“, dokumentovaného či živě vysílaného E-sportu, komentované hraní. „Hra jako atraktivní kulisa“, hraní na pozadí civilního komentáře mimo herní téma. Současná společenská pozice hráčů a vývojářů v České republice.

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Studenti rozeznávají společné i protichůdné postupy či mechaniky ve vztahu digitálních her, filmu, animace. Zvládají analyzovat technologické zázemí tohoto spektra a participační kultury.

Prerekvizity

Zkušenosti s experimentálním herním designem na fyzické i digitální bázi a jeho aplikací v prostředí vysoké umělecké školy.

Doporučená nebo povinná literatura

"Iconoclash" Beyond the Image Wars in Science, Religion and Art, Latour Bruno, Weibel Peter
"FUTURE CINEMA" The Cinematic Imaginary after Film, Shaw Jeffrey, Weibel Peter
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Umění počítačových her, Helena Bendová, 2016 (CS)
Jessper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games (CS)
Henry Jenkins, Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, 2008 (CS)

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu je nutné průběžně prezentovat rozdělaný bakalářský projekt a pravidelně konzultovat vývoj projektu.

Jazyk výuky

čeština

Osnovy výuky

Typy animace v digitálních hrách a animovaném filmu
Fyzikální simulace
VR
Machinima
Speedrun
E-sport
Stream
Let’s play
Podcast

Cíl

Studenti získávají sofistikovaný vhled do vztahu digitálních her, filmu a přilehlé kultury.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AMU , 4. ročník, zimní semestr, 15 kreditů, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor